knipsel
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy is momenteel in ontwikkeling bij Vicarious Visions die de drie originele games vanaf de grond af aan opnieuw aan het opbouwen is. In een artikel op het PlayStation Blog heeft de ontwikkelaar aangegeven dat ze niet spreken van een traditionele remaster noch een remake, aangezien dat beiden niet echt van toepassing is.

Wat is het dan wel? Men omschrijft het als een remaster plus, omdat ze alles vanaf nul opnieuw maken en daar tegelijkertijd nieuwe features aan toevoegen. Hierover is men nu iets meer in detail getreden, want een paar belangrijke toevoegingen zijn als volgt.

Men heeft namelijk de originele elementen aangehouden, maar alle punten die in latere delen beter waren in oudere games geïmplementeerd en vice versa, zonder dat de oorspronkelijke ervaring verloren gaat. Een voorbeeld daarvan is een gelijkwaardig checkpoint en save systeem in alle drie de games. Dat betekent dat de eerste game nu ook een degelijk save systeem kent daar waar dat in het origineel niet optimaal was.

Daarnaast is er een gelijkwaardig menu voor alle drie de games en hetzelfde geldt voor het pauze menu, zie een screenshot hieronder. Ook bevatten alle drie de games nu time trials en dat is slechts het topje van de ijsberg. Vicarious Visions beloofde in de komende maanden meer bekend te gaan maken en zodra dat gebeurt, laten we het natuurlijk weten.