716190

Het heeft even mogen duren, maar de PS4 Pro problemen waar Battlefield 1 mee kampt zijn geïdentificeerd door ontwikkelaar DICE. In een officiële forum post legt development director Nils Hallberg uit wat nu precies het probleem was. Men zegt een bug te hebben gevonden die ervoor zorgt dat gebruikers FPS drops en blurrige textures ervaren. Dit komt door het feit dat de dynamische resolutie, waar Battlefield 1 gebruik van maakt, ingesteld stond op een te laag minimum.

Dit gaat men verhelpen met een nieuwe patch die uitkomt voor alle platformen, behalve de PC, want deze gebruikt geen dynamische resolutie. Nils hamert op het feit dat dit geen opzettelijke downgrade is geweest, de textures zijn volgens hem sinds de launch onveranderd gebleven. De bug werd pas geïntroduceerd met patch versie 1.04, want bij 1.02 maakte men nog geen gebruik van een minimum. Dat laatste was ook weer niet goed, want dit zorgde ervoor dat de game destijds bij vlagen zelfs een resolutie had van 160p.

Met de nieuwe patch zal er een juist minimum ingesteld worden, zodat de game weer goed werkt op zowel de PS4 als de PS4 Pro.

“We found an issue that explains a lot of the issues mentioned in this thread, e.g. FPS drops and blurry textures. The issue relates to the dynamic resolution where the minimum was too high.

“We have a fix for this for all platforms (except PC that does not use dynamic resolution) and it will be included in the next patch.”

“I need to clarify a few things. Before the patch (i.e. version 1.02) there was no minimum at all. In 1.04 we added a minimum but due to a bug that got calculated the wrong way and was set way too high. In the next patch we are going to have minimum but it will be properly set.

“The quality of the textures are, since launch, untouched.”