bg-dreamcloud

Media Molecule heeft in een blogpost laten weten dat de beta van Dreams dit jaar niet meer door zal gaan. Tijdens de E3 beloofde men een beta, maar de afwezigheid van de ontwikkelaar tijdens PlayStation Experience deed al het één en ander vermoeden. De reden is dat het project van Dreams uiteindelijk iets groter bleek uit te vallen dan de ontwikkelaar van tevoren had ingecalculeerd. Men heeft dus iets meer tijd nodig om het project af te kunnen ronden alvorens een beta.

Veel grote mijlpalen zijn al bereikt, zo laat men weten, zo is er al een QA/developer versie van de trial en deze is men volop aan het testen. Een publieke beta trial laat echter nog even op zich wachten en dus is deze uitgesteld naar 2017, preciezer kon men helaas niet zijn.

Now I know it may be difficult to hear, and delays make us sad too. However Dreams is Big. Really big. I mean, we always knew we were a bit crazy, but the enormity of it has taken even us by surprise. And rather than cutting corners we are staying true to our vision – that Dreams isn’t just about drawing, or sculpting, but also game creation, storytelling, animation, music and sound, all rolled into one whole beautiful PlayStation game.

We are well on the way, and have had a really productive year. We have ticked off many big tasks including implementing a working rough cut of the full feature set, starting the QA/developer version of the trial and making good progress on the game campaign we are making within Dreams. The results we are getting in the studio are truly amazing but we have a bit more to do before we share it with the world. We don’t want you to have to squint through a haze of bugs or unfinished features, so we’re going to share our progress with you all in the New Year!

And so though it means a bit of a delay to the beta trial, rest assured we are working as hard as ever! We are going to keep hunkering down, and will use the energy from you all to get through our work as quickly as possible!