Iedere eigenaar van Rocket League met een PlayStation 4 in bezit, heeft vandaag ongetwijfeld een melding binnengekregen voor de nieuwste patch van deze game. Het gaat alweer om versie 1.28 en ditmaal wordt er het één en ander rechtgezet voor de PlayStation gebruikers, dit ten opzichte van de PC gebruikers.

Zoals je vast en zeker wel weet, is het als PlayStation gebruiker mogelijk om tegen PC spelers te spelen in Rocket League. Een nadeel dat dit met zich meebracht de afgelopen tijd, was de zogenaamde ‘No-Flip’ glitch, die enkel en alleen via een knoppencombinatie op de PC te gebruiken was. Dankzij deze No-Flip was het voor PC gebruikers mogelijk om snellere bewegingen te maken, zonder erbij te hoeven flippen. Geen speld tussen te krijgen toch?

Met de nieuwste patch is dit probleem verholpen, waardoor gebruikers van zowel de PS4 als de PC-versie weer een stuk eerlijker tegen elkaar kunnen spelen. Met de patch zijn tevens enkele andere bugs uit het spel gevist en nu – ruim anderhalf jaar na de release – wordt het spel nog steeds weer een stukje beter.

Bug Fixes

  • Fixed a trade window issue causing painted item attributes to be incorrect.
  • Fixed an issue causing increased boost and air turn speed before the first kickoff in some cases: This issue was addressed in an earlier server-side update, and this client update will ensure its effectiveness
  • Faulty “Dodge Forward” binding that caused the “No Flip” speed exploit has been removed