For Honor kwam eerder deze week uit en spelers zijn in de eerste dagen verschillende issues tegengekomen. Natuurlijk kan de balans nog altijd verbeterd worden, maar er zijn ook enkele andere problemen met de gameplay. Gelukkig zit Ubisoft niet stil, want de ontwikkelaar heeft op Reddit inmiddels een lijst vrijgegeven met aankomende gameplay verbeteringen.

Het gaat hier om verbeteringen die met de komende updates aan For Honor worden toegevoegd. Er werd verder niet duidelijk gemaakt wanneer de eerste updates voor het spel worden uitgebracht, maar het is in ieder geval goed om te weten dat Ubisoft op de hoogte is van de huidige problemen. Hieronder de lijst met veranderingen die je binnenkort kunt verwachten.

Bots Replacing Players in Duel / Brawl / Elimination Game Modes:

  • In response to player feedback from Beta, we will address your concerns regarding Bots with full health replacing leaving players. We will now replace the leaving player with a dead Bot in Duel, Brawl, and Elimination game modes. This will effectively make you win the current round if it was the only opponent left alive. For the rounds that follow, the Bot will stay in place of the player.

Conqueror and Berserker:

  • Currently if your opponent blocks a light attack from these two characters, they can combo into a free Guard Break. This will no longer happen.

Peacekeeper:

  • We will address the bug where the second and third stabs from a guardbreak do not apply bleed.

Valkyrie:

  • Light Attacks: reduced recovery time
  • Light Chains: reduced time between attacks
  • Pouncing Thrust & Hunter’s Strike: Increased damage and link options after those moves
  • Shield Crush: add link to Light Attack chains
  • Hunter’s Rush: reduced recovery time

Guardbreak Counter (All Heroes):

  • Currently you can’t counter a guardbreak during a guardbreak attempt. This will be return to the previous behavior seen in the Beta.