Mass Effect: Andromeda is nu enkele dagen verkrijgbaar en hoewel de game absoluut niet slecht is, weet het ook niet helemaal de verwachtingen waar te maken. Wat hier een rol bij speelt, is dat de game te maken heeft met best wel wat technische tekortkomingen.

Hiervan zijn EA en BioWare op de hoogte en zij hebben nu een lijstje vrijgegeven van issues waar men momenteel aan werkt. Natuurlijk zijn er meer oneffenheden dan hieronder staat, maar dit zijn de belangrijkste punten waar momenteel naar gekeken wordt.

Performance

  • Enabling Crossfire may not yield to a significant performance increase.
  • Dolby Vision is currently disabled for PC.
  • Screen appears stretched in 4:3 and 5:4 resolutions.
  • Attempting to run the game in 16:9 or 16:10 portrait display may cause the game to crash.
  • Players may experience performance drops in the Storm Canyons.

Squadmates

  • Squadmates may repeatedly teleport on top of the player, and may follow when told not to.

UI

  • Objects in space may rotate slowly or may appear jittery when using the right control stick.

Missions/Levels

  • PS4 – Repeatedly skipping opening cinematics on the Remnant City critical path mission can cause Ryder to hang in mid-air.
  • Game does not save often enough during main missions. – We are aware of some areas where progression events may fail to trigger. If you encounter this you may be able to get past this by leaving the area and returning

General

  • Running in a zig-zag pattern can result in Ryder entering an unintended animation state.
  • Audio may stop during play. Closing and restarting the game will restore audio.
  • Immediately creating a new Ryder after exiting a current playthrough can result in Journal quest items carrying over and a number of bugson the Hyperion.

Het is nog niet bekend wanneer de volgende update voor Mass Effect: Andromeda verschijnt, maar dit zou niet al te lang meer op zich laten wachten.