Afgelopen donderdag kon je hier lezen dat Microsoft voor Xbox Live een nieuwe functie introduceert. Dit is een terugbetaalsysteem waarmee consumenten hun geld terug kunnen krijgen wanneer zij niet voldoende plezier hebben gehaald uit een bepaalde game of direct bij aanvang al teleurgesteld zijn. Uitgebreid gaan we hier niet op dit systeem in, want daarvoor kan je bij ons vorige artikel terecht. Wel is het wat ons betreft een dankbaar onderwerp om hier eens tegen het licht te houden in de Jouw mening rubriek.

Natuurlijk zijn we weer benieuwd naar hoe jullie hier tegenaan kijken en daarom geven we niet al te veel voorzetjes. Het is op zich vanzelfsprekend dat dit een goede ontwikkeling is en Sony loopt hier nu op achter, want je geld terugkrijgen via het PSN is zo goed als onmogelijk of heel erg moeilijk.

Het meest positieve aspect is natuurlijk dat je hiermee miskopen kan voorkomen door eerst een game te kunnen testen, wat het systeem in zekere zin inhoudt. Hiervoor geldt dan wel een maximale speeltijd van twee uur, wat voldoende zou moeten zijn om een game even uit te proberen. Wat vind je in dat opzicht van het systeem dat Microsoft hier introduceert? Is het goed en duidelijk of zitten er toch te veel haken en ogen aan? Vind je dat Sony gewoon op dezelfde voet moet verdergaan en kan het je verder weinig schelen of zie je juist graag dat Sony ook met een soortgelijk systeem komt?

In het verlengde daarvan heb je überhaupt ervaringen gehad met slechte aankopen via het PSN, waar je achteraf niet blij mee was? Of is het in jouw ogen een kwestie van gamers die zich eerst goed moeten inlezen alvorens ze tot aanschaf overgaan, waarmee teleurstellingen enigszins voorkomen kunnen worden?

Goed je leest het: we zijn weer erg benieuwd naar jouw mening. Laat je daarom weer gelden met een reactie die je onder dit artikel kunt plaatsen.