Afgelopen zaterdag hebben EA en DICE Star Wars Battlefront II officieel uit de doeken gedaan. In een uitgebreid bericht kan je alles over de game teruglezen en daarvoor kan je hier terecht. Na deze onthulling sprak de website Mashable met Bernd Diemer, de creative director van de game en dat levert interessante informatie op.
Het blijkt namelijk dat men bij Star Wars Battlefront II afstapt van het Season Pass model voor downloadbare content. Diemer gaf aan dat een Season Pass de community doet verdelen en dat werkt in het nadeel van de game. De manier waarop dit werkte bij de eerste Star Wars Battlefront is voor DICE en EA reden geweest om naar alternatieve middelen te kijken.
“We decided on that, and it’s one of those difficult decisions because it has so many implications all around,”[…]”When we looked at the way Battlefront had evolved over its lifetime, with the DLC and everything, we decided, ‘You know what? For this type of game, season passes are not the best thing. We need to [take it apart] and come up with something better.”
Hoe de post-launch content eruit gaat zien is nog onbekend, maar naar verwachting bestaat dit onder andere uit nieuwe maps, personages, wapens en meer. Afgaande op de uitspraken van Diemer lijkt het er dus op dat al dat soort content gratis zal zijn.
Ongetwijfeld zal men een verdienmodel in de game integreren en het kan zomaar zijn dat dit vooral cosmetisch is, of gericht op microtransacties zoals Ubisoft dat bijvoorbeeld toepast bij Rainbow Six en For honor.
Zodra EA meer bekendmaakt over de DLC plannen voor Star Wars Battlefront II lees je het hier.
Hmm Ik weet het nog steeds niet over deze game. Ben gewoon teleurgesteld over de content die deel een had.
Ook hier word ik niet blij van. Mocht het waar zijn dan laat ik de game links liggen.
Gewoon 1 echte uitbreiding in 6 – 9 maanden (zoals vroeger) en daartussen gratis updates. Misschien in lij. Met de Han solo film eventueel volgend jaar
gewoon alle multiplayer maps gratis zo als titan fall 2
Gewoon lekker links laten liggen, zoals je dat traditiegetrouw meestal wel kunt doen bij op films ov tv series gebaseerde games. 😛
Zin in!
@Sony: hoezo? Dit is toch juist goed voor de community omdat die niet verdeeld wordt… Bovendien betekent dit gratis extra content.
@PattyS3: op wat baseer je dit? Dat die seasonpass er niet komt betekend niet dat alle postlaunch content gratis wordt? Vergeet niet dat het EA is 🙂
@PattyS3: Dat is waar, maar begrijp jij hoe het verdienmodel van Rainbow Six Siege werkt?
Dan moet je 500 uur in een spel stoppen om alles te ontgrendelen. Tenzij je de microtransacties koopt om alles te ontgrendelen. Dit zie ik als een vorm van ‘pay to win’.
@83.128.191.xxx: Ze willen de community toch niet verdelen dus dat betekent dat sowieso alle maps gratis worden.
Als je het verhaal op de site analyseert hinten ze wel naar een model in de game waarmee je “more engaged” kan worden… Ik ruik micro-transacties…
Pay to win!
Of je besteedt enorm veel tijd om die dingen allemaal te “verdienen”. En waarom zou je dat niet doen! Dat is toch de bedoeling van een game? Dat geeft echte voldoening!!
Of je besteedt geld om al die voordeeltjes te kopen en zo een oneerlijke balans te creëren waar in mijn ogen weinig eer aan valt te behalen.
Ik snap niet dat gamers aan deze praktijken mee doen. Als men die micro-transacties negeert verdwijnen ze vanzelf als sneeuw voor de zon!
Ik wacht gewoon rustig tot na de launch en dan zie ik wel verder.
@gamexl:
Tja, het is of microtransacties OF betaalde DLC wat heb je liever?
Op zich geen problemen met microtransacties als ze echt puur cosmetisch zijn. Zelf koop ik wel vaak alle DLC voor een game die ik leuk vind, maar microtransacties doe ik nooit aan mee. Gelukkig zijn er genoeg mensen die dat dan wel doen…
@Sony:
Hangt er van af of de unlocks je ook voordelen geven in het spel, als het cosmetisch is dan is het geen “pay to win”, maar “pay to look fabulous!” 🙂
@83.128.191.xxx: ik bedoel uiteraard niet alle extra content. Maar van wat ik begreep zullen zaken als Maps gratis zijn omdat anders de community verdeeld wordt.
@Sony: bij Rainbow Six Siege zijn die micro transacties vooral voor cosmetische items. Dat is geen pay to win. Maar je bedoeld de DLC operators die 25.000 renown per stuk kosten denk ik. Ik vind dat juist een goed systeem want je geeft spelers de keuze om óf het spel lang te spelen zodat je die operators kan unlocken óf om ze te kopen met echt geld. Beter dan enkel de optie te moeten betalen om toegang te krijgen tot iets toch? :p
Jammer dat de tijden voorbij zijn dat je een game kocht die compleet is bij release en waarbij de updates en toevoegingen onderdeel zijn van je aankoop.
@PlayStation-NL: Precies dit! Goeie ouwe tijd was dat.
Ze zullen mij toch echt nog op andere wijze moeten overtuigen. Leuke game vond ik het, maar qua content en koste verhouding erg slecht. Helemaal omdat je best snel uitgekeken bent op de game.
@gamexl: zou het er niet gewoon aan liggen dat jongere gamers een andere standaard gewend zijn ?
Rainbow six als voorbeeld? Hoop meer op de constructie als bij Titalfall 2.
@Peter01: Dat denk ik wel, zij zijn de generatie die niet anders zijn gewend. Maar Aenea zegt “het is microtransacties of dlc”. Wat mij betreft geen van beide! 😉
@gamexl: mij ook niet. zoals mass efect 3 of dead space 3 het deden is oke vind ik. maar zoals for honor het schijnt te doen hoeft niet voor mij.
Ik ben verdeeld.
Aan de ene kant zeer blij want nu hebben alle spelers de zelfde maps tot hun beschikking. Kortom ik kan eindelijk een Blast match spelen op alle maps ipv op enkel de orginele maps…
aan de andere kant hoop ik idd niet op het zelfde model als RB6 Siege…
maar we zullen zien!
Wat een verwende mensen hier, het is nooit goed.
Wel DLC, niet goed. Geen DLC, niet goed. In game aankopen, niet goed. Geen ingame aankopen, niet goed. Geen updates, niet goed. Updates, niet goed.
Breng de game dan gratis uit met elke 2 maanden een episode van bv 15 euro. In mijn ogen eerlijker dan 70 euro betalen en dan nog 60 euro voor de rest van de dlc. 90% van de day one kopers zal dan afhaken. Ik vind 130 euro iig teveel geld voor één game