Vorig weekend hadden de collega’s van Eurogamer het geluk om de mensen achter Star Wars Battlefront II te mogen interviewen. Wat uiteraard plaatsvond tijdens de Star Wars Celebration in Florida. Dat interview is inmiddels gepubliceerd en daar is wat interessante informatie uit te onttrekken, omtrent de game.

Ten eerste komen we te weten dat het verhaal gewoon een kop, midden en staart heeft. We hoeven geen Battlefield 1 War Stories te verwachten of iets dergelijks. Dit lijkt misschien logisch, maar met de bevestiging van Luke Skywalker en Kylo Ren als speelbare personages, was dit best een logische vraag. Verder was het Eurogamer ook opgevallen dat de Emperor even heel kort te zien is in de trailer, dit is vreemd aangezien het verhaal zich na zijn dood afspeelt. Dit wordt verklaard in de comic ‘Shattered Empire’, waarin ‘The Messenger’ een karakter is dat de laatste bevelen en wensen van de heerser duidelijk maakt. Deze zit dus in de game.

Ook werd er bevestigd in het interview dat de blauwe pick-ups uit het origineel verdwijnen. Hiermee dus ook het systeem waarmee je een Hero kan worden. Hoe dat vervolgens gaat worden is niet te achterhalen, maar in elk geval zal het toegankelijker worden voor spelers om met hun favoriete karakter te vechten.

Tot slot werden er nog een paar andere dingen aangehaald, zoals het feit dat je een ‘resource systeem’ gaat krijgen. Hiermee kun je onder andere bepaalde voertuigen inzetten en je classes aanpassen. Hier wilde men echter nog niet op in gaan. Ook op de vraag of de fan-favoriet ‘Galactic Conquest’ modus in de game zit, wilden de heren geen antwoord geven.

Het complete interview lezen? Klik hier en voor een eerste diepe duik in alles wat Battlefront II is, klik hier.