Battlefield 1 spelers opgelet! De lente update voor de shooter is online gegaan en die brengt een enorme hoeveelheid aanpassingen met zich mee. Al deze aanpassingen hebben we zoals gebruikelijk hieronder voor je op een rijtje gezet, maar dat is lang niet alles.

Deze update voegt namelijk ook nog het één en ander aan nieuwe content en functies toe. Zo is de veelgevraagde Platoons feature nu beschikbaar, maar ook kan je nu tijdens een match aangeven dat je eraan komt als je als medic speelt. Dat om te voorkomen dat je een lang stuk aflegt om bij je maatje uit te komen die dan de hulp afwijst, wat natuurlijk vervelend is.

Verder voegt de update vier nieuwe wapens toe, de Hellriegel 1915 Defensive, Selbstlader 1906 Sniper, Huot Automatic Optical en Martini Henry Sniper. Om deze wapens te bemachtigen zal je speciale wapenmissies moeten voltooien. Verder zijn er nog nieuwe ribbons te verdienen, nieuwe dogtags en er zijn nieuwe server features toegevoegd.

Voor meer informatie omtrent de zojuist omschreven nieuwe onderdelen, kan je hier terecht. Hieronder de changelog van de lente update voor Battlefield 1.

Maps & modi

Algemeen

  • Frontlines – Probleem opgelost waarbij gevechtszones niet werden geactiveerd tijdens de warming-up zodat je buiten bereik kon komen.
  • Frontlines – Probleem opgelost waarbij timer niet wilde starten. Het langst geregistreerde spel duurde 3,5 uur.
  • Probleem opgelost waarbij gevechtszones een kleine grafische bug konden veroorzaken op de minikaart.
  • Update van het fysische materiaal voor rivieren en meren op het terrein. Waterexplosies moeten er nu goed uitzien.
  • Instelling van kleine game modes op consoles op 60 Hz.
  • Vergroting van breedte regentextuur om herhaling van patronen te voorkomen.

Amiens

  • Oplossing voor meerdere plekken met glitches.

Argonne Forest

  • Oplossing voor meerdere plekken met glitches.
  • Probleem verholpen waarbij spelers boven op bunkers konden staan waarop ze niet mogen staan.
  • Aanpassing van belichting om de map er beter uit te laten zien.

Fao Fortress

  • Aanpassing van hoogte van mist in vliegtuig of parachute.

Fort de Vaux

  • Operations – Update van intro-camera.
  • Operations – Elite pickups verdwijnen nu als de verdedigers een bataljon hebben gewonnen.
  • Conquest – Aanpassing van de spawnlocaties om te voorkomen dat je in de buurt van vijanden spawnt.
  • Conquest – Aanpassing van de grootte van de veroveringszones A, C en D.
  • Conquest – Heldenkits worden gespawnd bij het hoofdkwartier van het verliezende team als het vijandelijke team alle veroveringspunten bezit.
  • Conquest – Aanpassing van de gevechtszone rond de Duitse spawn.
  • Rush – Verplaatsing van de eerste MCOM in de 3e sector naar de aanvallers en aanpassing van een aantal spawn-afstanden vanwege het grote aantal succesvolle verdedigers.
  • Rush – Aanpassing van de spawnlocaties voor een betere spelbalans.
  • Rush – Toevoeging van extra dekking in de 3e sector.
  • Vermindering van de gloedschaal voor het aanpassingsscherm.
  • Probleem opgelost waarbij spelers toegang konden krijgen tot onbedoeld gebied.
  • Probleem verholpen met een onzichtbare botsingsdetectie in een gang.
  • Probleem opgelost waarbij spelers niet tot leven konden worden gewekt op afvoersystemen.
  • Probleem opgelost waarbij je soms niet op de brug kon klimmen.
  • Probleem opgelost waarbij spelers boven op het fort konden klimmen.
  • Probleem opgelost met rendering van verlichting op een aantal leidingen.

Giant’s Shadow

  • Oplossing voor begrenzing van vrije camera tijdens het meekijken.
  • Oplossing voor een aantal interacties met deuren.

Monte Grappa

  • Conquest – Probleem opgelost waarbij spelers C konden veroveren vanaf een onbedoelde positie.

Rupture

  • Operations – Probleem opgelost waarbij spelers konden spawnen in de Behemoth voordat deze klaar was, om later terug te worden geteleporteerd.
  • Operations – Toevoeging van een tank voor de aanvallers in de eerste sector van Rupture
  • Operations – Aanpassing van een aantal veroverings- en spawnpunten voor een betere spelbalans.
  • Conquest – Vermindering van het aantal vliegtuigen van 3 naar 2 per team.
  • Conquest – Wijziging van de grootte van veroveringszone van punten A en D.
  • Conquest – Verwisseling van vlag B en C.
  • Conquest – Verplaatsing van een motor uit een struik bij spawn van team 2.
  • Conquest – Verplaatsing terug van spawns voor team 2.
  • Conquest – Toevoeging van luchtafweergeschut in spawngebied voor beide teams.
  • Conquest – Verwijdering van een MG-positie die niet bruikbaar had mogen zijn.
  • Rush – Verzwakking van de verdediging van de eerste en derde sector op basis van community-feedback en telemetrie.
  • Rush – Verplaatsing van de aanvallerstank van de eerste sector naar de derde sector.

Sinai Desert

  • Probleem opgelost waarbij spelers niet uit een Fk.96-veldkanon konden komen bij een specifieke rotatie.
  • Veldkanon een meter terug verplaatst om meer ruimte te creëren.

Soissons

  • Operations – Toevoeging van extra luchtafweergeschut voor de verdedigers in de laatste sector om de voertuigen van de aanvallers in evenwicht te brengen.
  • Operations – Aanpassing van spelbalans op basis van feedback en telemetrie.
  • Operations – Probleem opgelost waarbij spelers konden spawnen in de Behemoth voordat deze klaar was, om later terug te worden geteleporteerd.
  • Conquest – Een bug verholpen met een van de veldkanonnen en een probleem opgelost dat is gerelateerd aan spawncampen.
  • Conquest – Aanpassing van de spawnlocaties om te voorkomen dat je in de buurt van vijanden spawnt.
  • Conquest – Aanpassing van de grootte van een aantal veroveringszones (over het algemeen groter gemaakt).
  • Conquest – Vermindering van het aantal tanks van 4 naar 3 per team en verplaatsing van een van de 3 tankspawns naar het dichtstbijzijnde veroveringspunt (A en E). Op deze manier kan het vijandelijke team ze weigeren en de tanksituatie op de map beïnvloeden. Daarnaast geeft het punten die minder aandacht van spelers krijgen meer waarde.
  • Conquest – Verlenging van de tank-respawntijd om het gebruik ervan meerwaarde te geven.
  • Conquest – Verlaging van het aantal vliegtuigen per team van 2 naar 1.
  • Conquest – Verkorting van de respawntijd van heldenkits.
  • Rush – Verzwakking van de verdedigers door aanpassing van hun spawns in de eerste en derde sector.
  • Rush – Probleem opgelost waarbij spelers buiten de gevechtszone konden spawnen.
  • Oplossing voor de begrenzing van vrije camera tijdens het meekijken.
  • Minder belichting in binnenomgevingen.

Suez

  • Probleem opgelost waarbij speler niet meer tot leven kan worden gewekt nadat hij is gesneuveld in een plas bij het Britse hoofdkwartier.

Verdun Heights

  • Operations – Aanpassing van een aantal veroverings- en spawnpunten voor een betere spelbalans.
  • Operations – Wijziging van de tickets van 250 naar 350.
  • Operations – De houwitser in de eerste sector van het eerste bataljon spawnt nu na 5 minuten.
  • Operations – Aanpassing van het weer op Verdun.
  • Conquest – Aanpassing van een aantal veroverings- en spawnpunten voor betere spelbalans.
  • Conquest – Aanpassingen in de spawnvertraging van de Hero-kit.

Wapens & gadgets

Algemeen

  • Oplossing voor alle scherpschuttersgeweren die nu aparte opspanningsstukken hebben.
  • Oplossing voor onjuiste kijkerbeweging bij het gebruik van 2,00x of 1,25x vergroting.
  • Moersleutel maakt geen reparatiegeluiden meer en speelt reparatie-animatie af als voertuig volledig is gerepareerd.
  • Probleem opgelost waarbij de reparatie-indicatorvoortgang niet werd bijgewerkt tijdens reparaties met een moersleutel.
  • Probleem opgelost waarbij de wapenskin “The Seaforth Highlander” verkeerd was gespeld als “Higlander”. Er kan er maar een zijn.
  • Correctie van UI voor vuursnelheid van de M1903 Marksman en Sniper van 51 naar 54 rpm, de eigenlijke ROF voor deze wapens.
  • Probleem opgelost waarbij K Bullets tanks konden beschadigen vanaf een afstand groter dan 150 meter.
  • Oplossing voor onjuiste lage weerstand van de Chauchat.
  • Verhoging van trekkergewicht M1903 Experimental om deze af te stemmen op de ROF-wijziging in They Shall Not Pass.
  • Verwijdering van vertraging na herladen bij het gebruik van K Bullets in de Martini-Henry.
  • Probleem opgelost waarbij het draadkruis verdween als je inzoomde met de Villar-Perosa.
  • Een bug verholpen waardoor bepaalde first-person herlaadanimaties die waren onderbroken als je werd gedood niet werden afgespeeld als je weer tot leven werd gewekt.
  • Oplossing voor bajonet-bug waardoor speler kon worden gedood zonder de animatie te activeren als er geen obstakel was.

Granaatwijzigingen

  • Toevoeging van een werpvertraging van 0,3 s aan alle granaten.
  • Verkleining van de buitenste ontploffingsradius van de volgende granaten:
    • Fragmentatie/steelhand: 6,3 van 7,0
    • Impact/min/lichte ATi: 5,6 van 6,0
  • Verhoging van ontstekertiming op de volgende granaten:
    • Mini/fragmentatie/steelhand: 1,4 s minimumvertraging van 1,3 s, 0,85 s ontsteking van 0,7 s
    • Impact: 1,2 s minimumvertraging van 1,0 s
    • Brand: 1,4 s minimumvertraging van 1,3 s
    • Geweerfragmentatie: 0,8 s ontsteking van 0,7 s
  • Verhoging van bevoorradingstimers dodelijke granaten:
    • Mini: 28s
    • Gas: 35s
    • Lichte ATi: 42s
    • Fragmentatie: 49s
    • Impact: 49s
    • Brand: 49s
  • Vergroting van magazijnen voor rookgranaten van 1 naar 2.
  • Vermindering van schade van AT Grenades bij normale soldaten met 10%.
  • Verhoging van de modifier voor bevoorradingssnelheid munitiekist van 3x naar 3,5x voor alle dodelijke granaten.
  • Granaten worden pas bevoorraad als speler zich bij een bevoorradingskrat of pakket bevindt.
  • Granaten zouden niet meer moeten botsen tegen teamleden binnen een straal van 10 m.
  • Vijandelijk ondersteunend vuur stopt bevoorrading van granaten zonder munitiekist en vermindert bevoorradingssnelheid met munitiekist naar twee derde van de normale waarde.
  • Oplossing voor positie van vizierrail voor 12g Auto.
  • Toevoeging van ingeklapt bajonet als er geen bajonet is geactiveerd in plaats van dat het bajonet helemaal wordt verwijderd voor de Automatico.
  • Oplossing voor onjuist 2x zoomniveau Bodeo1889.
  • Aanpassing van vuurmond-VFX van Hellriegel.
  • Oplossing voor te trage spreidingsafname voor Infantry-versie van Lebel Model 1886.
  • Oplossing voor de tweepoot die geen invloed had op de terugslag, en heupvuurspreiding voor de Sniper-versie van Lebel Model 1886.
  • Probleem opgelost waarbij het K Bullet-icoon niet zichtbaar was tijdens gebruik van de Lebel.

Voertuigen

Algemeen

  • Een bug verholpen waardoor de first-person camera op de Artillery Truck in de verkeerde positie kon komen.
  • Een bug verholpen waardoor de 1st person camera in de St. Chamond-tank niet resette als je de chauffeursstoel op en af ging tijdens de camera-overgang voor de Pigeon Carrier Artillery.
  • Correctie van het gedrag van eigen BL9 Gas Shells. Nu wordt schade uitgeschakeld wanneer het vuur van de eigen partij komt, in plaats van ondersteunend vuur.
  • Verplaatsing van wapencomponenten voor St. Chamond-uitrusting vanaf de onderzijde van het voertuig naar de bovenzijde, zodat deze gebruikt kunnen worden in ondiep water.
  • Verhoging van multiplier voor ontploffingsschade van luchtafweergeschut bij vliegtuigen:
    • Fighter: 0,8 van 0,7
    • Attack Plane: 0,75 van 0,7
    • Bomber: 0,65 van 0,6
  • Oplossing voor onjuiste kleine schade van raketten bij andere vliegtuigen.
  • Verhoging van damage multiplier van scherpschuttersgeweer bij vliegtuigen:
    • Fighter: 1,2 van 1
    • Attack Plane: 0,9 van 0,75
    • Bomber: 0,375 van 0,3125
  • Vergroting van binnenste ontploffingsradius van luchtafweergeschut van 4 naar 6 meter als de ontploffing in gang wordt gezet door een voertuig.
  • Verwijdering van de impact-impuls van vliegtuig-MG’s.
  • Ranken Darts:
    • Verhoging van herlaadtijd van 12 naar 15 seconden
    • Verkleining van ontploffingsschade van 20 naar 16,7
    • Verkleining van ontploffingsradius van 3 naar 1,5 meter
  • Geen directe schade meer bij soldaten
  • Oplossing voor verkeerd gedrag tijdens het neerstorten van vliegtuigen door uitschakeling van kritieke toestand rotor als landingsgestel is uitgeklapt.
  • Verwijdering van fysica-impulsen van antiluchtprojectiel Desert Armored Train.
  • Probleem opgelost waarbij speler soms onjuist twee beschikbare voertuigen zag in plaats van één op het deployeringsscherm.
  • Probleem opgelost waarbij artilleriegranaten in de lucht konden ontploffen.
  • Probleem opgelost waarbij het sabelgeluid bleef doorspelen als je tijdens het zwaaien van een paard af sprong.

Besturing

  • Oplossing voor problemen met toewijzing van gamepad-knoppen voor contactgevechten te paard en in-/uitschakeling camera die waren gerelateerd aan de alternatieve besturingen en Legacy Southpaw-besturingen.
  • Oplossing voor de gasklep-invoertoewijzing van vliegtuigen in Lefty-knoppen + Legacy Southpaw-stickcombo.
  • Probleem opgelost waarbij de Legacy Southpaw-besturing voor de Field Gun de RS zowel Strafe- als Look-functionaliteit gaf.
  • Probleem opgelost waarbij het gebruik van een joystick naast een muis ervoor zorgde dat de toetstoewijzing werd teruggezet op standaardfuncties.
  • Toevoeging van geavanceerde gameplay-optie voor aanpassing van de Stick Aiming Acceleration. Het richten van de soldaat kan nu worden ingesteld bij gebruik van een stick, net als in Battlefield 4.
  • Verwijdering van ongeldige toewijzing voor Left Alternate-controller met het paard. Gallop en Melee waren toegewezen aan de linkerstick-klik, wat niet mogelijk is. Verwijdering van de contactgevecht-toewijzing. Vanaf nu wordt alleen galop geactiveerd (een contactaanval zou toch nooit worden geactiveerd).
  • Een bug verholpen waardoor springen kon worden geactiveerd tijdens overgang naar buikligging.
  • Onder water duiken en weer aan de oppervlakte komen kan nu alleen worden geactiveerd als de soldaat klaar is met de vorige animatie voor duiken of weer aan de oppervlakte komen.
  • Een bug verholpen waardoor bepaalde invoer niet meer werkte na springen.
  • Scheiding van dode zones voor joysticks en gamepads.
  • Toevoeging van opties voor aanpassing van de centrale dode zones van de gamepad-sticks en de joystick.
  • Toevoeging van opties voor aanpassing van max invoerdrempels voor sticks en gamepad-trekkers (L2/R2).

User interface

  • Wijziging van de RTL-uitlijning van het tekstelement voor het aantal squads om overlap in het Arabisch te voorkomen.
  • Wijziging van de uitlijning van de kit-rang zodat deze juist wordt weergegeven in het Arabisch.
  • Wijziging van uitlijning van voortgangs-volgtekst voor wapens en medailles in het Arabisch.
  • Wijziging van uitlijning van XP-boostpercentage in het Arabisch.
  • Aanpassing van de rijen op het scorebord om de beoogde grootte van het lettertype voor de score en latency te herstellen.
  • Probleem opgelost waarbij er sprake was van een overlapping in het squadmenu voor de XP-boost en het hangslot.
  • Probleem opgelost waarbij soms de verkeerde wapens en wapenskins verschenen op de killcam.
  • Het Squad XP-boostlogo reageert nu op de juiste wijze op de markering.
  • Probleem opgelost waarbij speler nabije Medics niet kon zien als hij/zij zichzelf doodde met gas of een brandgranaat.
  • Probleem opgelost waarbij wapens die voor Warbonds waren gekocht in het menusysteem niet als toegankelijk werden weergegeven op het aanpassingsscherm.
  • Probleem opgelost waarbij een aantal spelberichten niet verscheen in de chat.
  • Probleem opgelost waarbij andere klassen dan Medic konden verschijnen in de lijst “Nearby Medics” als je dood was. Andere klassen kunnen in zeldzame gevallen nog steeds verschijnen.
  • Probleem opgelost waarbij dezelfde map kon verschijnen in beide slots tijdens stemronde map.
  • Toevoeging van een gameplay-optie voor uitschakeling van de door spelers gemaakte content.

Netcode

  • Oplossing voor jitter voor de toeschouwer als de beweging begint.
  • Vervanging van Ping op scorebord door Latency voor alle platforms.
  • Spelers met een verbinding trager dan 100 ms moeten tijdens het schieten meer anticiperen als de trefferdetectie aan de serverzijde wordt uitgevoerd. Dit wordt aangegeven met een icoon in de rechterbovenhoek.
  • Dit zorgt voor minder treffers rond hoeken en geeft spelers met een hoge ping een penalty voor het raken van spelers.
  • Verbetering van extrapolering voor schokkende spelers. Beweging moet nu veel soepeler zijn zodat de andere clients een betere trefferdetectie krijgen.
  • Verlaging van drempels voor waarschuwingssymbolen netwerk-latency.
    • Latency:
    • Geel 90 ms
    • Rood: 200 ms
  • Probleem opgelost met unspawnen granaat als eigenaar doodging. Als je net voordat je sneuvelde een granaat wierp verdween de granaat gewoon.
  • Kogelschade van gedode spelers wordt toegestaan als het slachtoffer schoot terwijl hij nog leefde. Hierdoor worden killtrades toegestaan, maar dan wel op een eerlijke manier.
  • Verbetering van level-laadtijden tijdens netwerksynchronisatiefase. Hierdoor kun je sneller meedoen aan lopende matches.
  • Prioritisering van trefferinformatie boven andere informatie tijdens netwerken.
  • Probleem opgelost waarbij kogelimpact-FX op de verkeerde impactposities verschenen.
  • Verplaatsing van treffereffect zodat deze beter wordt gesynchroniseerd met genetwerkte schutter/schiethandelingen.
  • Wijziging van waarschuwingssymbolen in gemiddelde fps voor fps in plaats van CPU-pieken.
  • Verbetering van algoritme voor berekening van lag-compensatie.

Overige

  • Probleem verholpen waardoor map-laadtijden langer waren dan nodig. Dit moet ~10 seconden laden schelen per map.
  • Probleem opgelost met flikkerend water als het spel in SLI wordt uitgevoerd.
  • Oplossing voor een volgprobleem met criteria voor herstellen en tot leven wekken.
  • Map-stemronden staan nu standaard aan bij officiële spelervaringen.
  • Update van de aftiteling.
  • Toevoeging van de opties voor uitschakeling van richtassistentie op gehuurde servers.
  • Probleem opgelost waarbij server crashte als 24 spelers tegelijkertijd verbinding maakten in Domination.
  • Probleem opgelost waarbij spelers een voertuig konden beschadigen en repareren, puur en alleen om ervaringspunten te verdienen. Dat is nu afgelopen!
  • Het spel despawnt een lijk nu altijd als de speler weer naar binnen spawnt. (Het kan eng zijn om je eigen lijk te zien)