Voor shooters is het eigenlijk een must dat een game draait op 60 frames per seconde, maar bij Destiny 2 zal dat niet het geval zijn. Ook niet op de PS4 Pro die toch een stuk krachtiger is dan de gewone PS4, zo blijkt uit een vraaggesprek van IGN met Bungie.

IGN vroeg namelijk waarom Bungie kiest voor een lock op 30 frames per seconde. De verklaring van Bungie is dat de game rijk is aan physic simulaties als spelers tegen elkaar botsen, networking en meer en met al die technische processen is 60 fps simpelweg niet haalbaar.

“I mean, I’m going to wade into this, and you [Mark Noseworthy] can flesh it out. The console, the PS4 Pro is super powerful, but it couldn’t run our game at 60. Our game’s this rich physics simulation where collision of players, networking, etc, and like, it wouldn’t run.”

Het is niet zo dat de PS4 Pro nu al verouderd is qua capaciteiten, maar die processen die op de achtergrond spelen en wat Destiny 2 maakt tot wat het is – een game vol plezier met mooie momenten – vraagt dermate veel van de hardware dat men kiest voor 30 fps, maar dan wel met een 4K resolutie.

“But there’s tons of GPU power in the PS4 Pro. That’s why we’re doing 4K, right? It’s on the CPU side. Destiny’s simulation, like we have more AI, more monsters in an environment with physically simulated vehicles and characters and projectiles, and it’s part of the Destiny magic, like that, like 30 seconds of fun, like coming around a corner and throwing a grenade, popping a guy in the head, and then you add like 5, 6, 7 other players in a public event; that is incredibly intensive for hardware.”

Helaas, geen 60 frames per seconde dus. Toch wat jammer, zeker voor diegene die hoopten dat Bungie een stap vooruit zou maken ten opzichte van het origineel, die ook op 30 frames per seconde draait.