Fans van de Call of Duty-reeks lopen al jaren te roepen dat zij graag weer terug willen keren naar de Tweede Wereldoorlog en eindelijk is er naar hen geluisterd. Sledgehammer heeft echter ook naar andere suggesties van gamers geluisterd en naar aanleiding hiervan is er een nieuwe modus ontstaan: War Mode. Mede-oprichter van Sledgehammer Games, Michael Condrey, heeft in een interview met GamesRadar hier iets meer over verteld.

De War modus is een asymmetrische verhaal gedreven modus, waarin elk level zich focust op één situatie. Hierin worden de verschillende aspecten van beide kanten getoond. Zo zal een plan van de geallieerden, om bijvoorbeeld een bepaald object te veroveren, weer een nieuw plan van de Duitsers opleveren. Condrey beschrijft dit als volgt:

“So the collision of Axis versus Allies over strategic objectives, right? Which if you think about it largely describes what World War 2 was – it was about taking ground, and attacking and defending, right? This is all just illustrative, but for the Allies maybe it’s ‘push through the hedgerows, take the hill – destroy the radio tower and then take out the 88s?’

“From the German perspective, it would be ‘hold the line at the hedgerows, if you lose the line pull back to the barn, and if you lose the barn, pull back to the radio tower – if you lose the radio tower, defend the 88s’ right? And so you have this push-pull of these real true collisions of Axis versus Allies and it’s really powerful.”