Ubisoft gaat de komende weken flink aan de slag om alles wat niet goed loopt in Rainbow Six Siege aan te pakken. Zij hebben dit omgedoopt tot Operation Health. Dit heeft er voor gezorgd dat nieuwe content met drie maanden is uitgesteld. De ontwikkelaar heeft nu laten weten wat zij precies gaan aanpakken.
Ubisoft gaat zich onder andere focussen op bugs en glitches in de verschillende maps alsook ‘spawnpoints’ die oneerlijk zijn. Het Franse bedrijf heeft al via een video laten weten wat ze ongeveer van plan waren met Operation Health, maar nu is ook de volledige lijst bekend met wat zij aan willen pakken:
- One-step matchmaking – We are focusing on the testing and implementation of One Step Matchmaking. We are currently testing this on the TTS.
- Map fixes – Our level design team will be taking a pass on all maps to correct various bugs/glitches.
- Game crashes – Our technical team will be reviewing the layers of code that are leading to game crashes. This will provide you with a more stable playing experience.
- Hit boxes – Currently being tested on the Technical Test Server, the hit box refactor is continuing to under-go further testing prior to being deployed to the live build of the game.
- Spawn killing – We have seen the community’s frustrations regarding spawn killing, and our level design teams will be taking steps to mitigate the locations where this is still possible. To be clear, spawn killing is when a Defender is able to kill you within seconds of spawning. Running towards the objective and dying for not using cover is not considered spawn killing.
- Join in progress – We do not intend for players to be placed into Ranked matches that are already in progress. We are also going to be working on the various bugs encountered by people when they join a match in progress in Casual.
- Defuser issues (audio, planting, destroying) – Interaction with the Defuser is not always fluid and intuitive, and sometimes does not work as intended. We will be doing a pass on the Defuser as a whole to address these issues. The various Defuser issues will be worked on throughout the entirety of Operation Health.
- Glaz – Glaz will be receiving some attention.
Ik had niet verwacht dat ubi hier zo’n support aan zou gaan gegeven. Bij hun andere games een minpunt. Bij deze hulde!
@83.240.243..xxx: Ook nog bezig met The Division. Ubisoft lijkt me toch wel goed bezig.
Wat is er nu weer mis met Glaz?
@A Gamer: ik vind glaz te overpowered.. vooral op de map airplane. Is gewoon niet leuk meer.
Buiten dat pushen montagne en glaz tegenwoordig ook samen. Ze gooien smoke etc en montagne komt binnen met glaz achter zich. Is bijna niks aan te doen behalve de pietlutterige 3 smoke grenades van smoke..
Wel goed dat ze dit doen, maar zoals ik eerder heb gezegd snap ik niet dat ze hier 3 maanden voor nodig hebben.
@Diederik:
C4 werkt daar toch ook tegen? Glaz is imo heel eenvoudig te counteren door gewoon in de kamer te blijven, en uit de buurt van de rookgranaten te blijven. Ik ga eigenlijk weinig dood door Glaz. Maar ik speel dan ook nauwelijks ranked, dus kom de uitbuiters van de game niet veel tegen.
Dit is echt een slecht excuus voor het feit dat ze de nieuwe operators biet klaar hebben
@A Gamer: c4 werkt niet als montagne voor ‘m loopt. Ja, ik speel alleen maar ranked en op hoog niveau dan merk je het heel erg.
Ben wel benieuwd wat ze er nou precies aan willen veranderen. Misschien een iets lagere fire rate?
Ik heb ook nooit zoveel last van glaz, en blijf altijd wel bij ramen vandaan. Maar snap wel dat ze hem gaan aanpassen. Want hij is wel redelijk op
fix AUB DIE SPAWNKILL BS verpest de hele spel
@A Gamer: te overpowered, zijn Thermal, en smoke
@A Gamer: Glaz is jammer genoeg een One-Man Army. Hij heeft smokes en kan zomaar rushen overal. Gelukkig vind ik de nerf die hij krijgt terecht. Nu 3 schoten nodig om iemand te doden vind ik wel eerlijk ook meer terugslag is handig. Nu alleen nog wachten tot Tachanka een nerf krijgt 😉
Buff blitz