Elke gamer kent het logo van de Franse ontwikkelaar en uitgever Ubisoft wel. Het bedrijf heeft echter besloten om het logo aan te passen, om zo een nieuw tijdperk in te luiden.

“The new swirl is an evolution of our existing logo that marks a new era for Ubisoft, one with an increased focus on live and digital games as well as a player-centric approach to creating immersive worlds.”

Het nieuwe vignet zal niet heel veel veranderingen met zich meebrengen. De draaikolk wordt nog steeds gebruikt, alleen ziet deze er iets anders uit. Tevens wordt er geen gebruik meer gemaakt van blauwe kleuren, maar is het meer monochroom. Zo kan het logo gemakkelijk aangepast worden aan de kleuren van een nieuwe game.

“Today, we create worlds – worlds that live as video games, comics, movies, TV shows, books, and amusement park rides. Our new logo is minimalist, modern and monochromatic. With this new look, we proudly embrace our role as a creator of worlds. As we move toward the most exciting time of the year, E3, you will see this new emblem take on the colors and textures of our worlds.”

Het nieuwe logo ziet er als volgt uit:

Dit is niet de eerste keer dat de ontwikkelaar/uitgever van logo is veranderd. De huidige aanpassing is de vierde keer dat het Franse bedrijf met een ander vignet door het leven gaat. Hieronder kun je zien hoe het embleem door de jaren is veranderd.