We hebben nog maar een paar dagen te gaan tot de DiRT 4 release op 9 juni en dan wordt het weer stof happen op de PS4, of PS4 Pro. Voor die laatste biedt de game enkele verbeteringen ten opzichte van de standaard versie. Dit maakte Codemasters vandaag bekend en deze verbeteringen moeten ervoor zorgen dat de game er vooral beter uit gaat zien.

Zo is er een verhoogd niveau van MSAA, een hogere shadow map resolutie en het licht wordt beter gereflecteerd met een hogere resolutie en accuraatheid. De omgevingen worden ook gerenderd op een hogere resolutie en de achteruitkijkspiegel is voorzien van MSAA, terwijl de gewone PS4 totaal geen MSAA gebruikt voor dit. Je zult dus een stuk minder kartels spotten bij DiRT 4 op de PS4 Pro, dan wanneer je deze op een gewone PS4 speelt.

Qua framerate en dergelijke lijkt er geen verschil te zijn tussen beide versies. De ervaring, op een paar grafische verbeteringen na, is dus nagenoeg gelijk. Men heeft ook nog altijd niets aangekondigd over mogelijke PlayStation VR ondersteuning.

We have made a number of improvements for PlayStation 4 Pro. These include: Increased MSAA on the scene rendering, increased shadow map resolution, increased Image Based Lighting reflection resolution and accuracy. We have also increased the environment map resolution. The mirror rendering has MSAA enabled on Pro while the base PS4 doesn’t have MSAA at all.