Velen hebben ongetwijfeld inmiddels de Need for Speed Payback gameplay demo gezien en daarin zagen we één van de hoofdrolspelers nogal wat spectaculaire moves uithalen. Zo werd er flink wat schade aangericht bij AI gestuurde tegenstanders die al snel naast de weg belandde met meer dan alleen autopech.

De speler daarentegen had haast geen krasje, vreemd genoeg. Reden genoeg om even na te vragen hoe het zit. Ghost Games vertelde ons dat ze hier bewust voor hebben gekozen. De auto’s zullen wel degelijk over een schademodel beschikken, maar voor de gameplay is dat beperkt gehouden. De reden daarvoor is dat men van de community weet dat ze liever in mooie hele auto’s rijden dan halve rammelbakken waarbij de helft ontbreekt.

Overigens kan het er qua schade wel heftig aan toe gaan, maar dat is vooralsnog meer toebedeeld aan tegenstanders en scripted momenten in de singleplayer waarbij je zelf een heftige crash ervaart. Zelf heel je auto aan bonken rijden zit er dus niet in.

Meer weten over Need for Speed Payback? Lees later vandaag onze hands-on preview.