Nieuwe details bekend over Divisions uit Call of Duty: WWII, 8 nieuwe trailers verschenen

Ontwikkelaar Sledgehammer Games gaat het vertrouwde systeem uit de multiplayer grondig omgooien. Als Call of Duty liefhebber zal het even wennen zijn voor je, zodra je het menu voor je ziet met alle wapens en meer. De studio liet namelijk weten dat het in Call of Duty: WWII ‘Divisions’ introduceert en neemt hiermee afscheid van het create-a-class systeem en het systeem met alle perks.

Een set van bepaalde perks in een Division, die ‘Basic Training’ heten, kunnen gebruikt worden door spelers van elke Divisions. Een aantal perks zijn specifiek bedoeld voor een Division, welke weer ‘Division Training’ als naam hebben. Daarnaast heb je ook ‘Division Skills’ die horen bij bepaalde Divisions, zoals de aanval met de bayonet die je wellicht al hebt gezien. Deze hoort vast bij de Infantry.

Wapens zullen niet vast gekoppeld zijn aan een Division en zo kun je ze allemaal gebruiken, maar er zijn perks die goed samengaan met een Division. Uiteindelijk zullen er vijf Divisions aanwezig zijn bij release en dat zijn: Infantry, Expeditionary, Airborne, Mountain en Armored.

Bepaalde wapens zijn een effectieve combinatie met de Divisions. Zo passen submachine geweren prima bij de Airborne Division omdat deze verder een shotgun en de tactische granaten bij zich heeft. De Armored Division kan er op los knallen met light machine guns en kan extra accuraat zijn doordat deze een mobiele ondersteuning voor het wapen bij zich heeft in de vorm van een bipod.

Als je liever van afstand vijanden bestookt dan kun je de Mountain Division kiezen, zodat de perks daarvan het beste aansluiten bij een sniper rifle. Als je deze Division kiest kun je beter richten door op de rechter analoge stick te drukken om zo kortstondig je adem in te houden. Een nieuw systeem dus wat niet al teveel restricties veroorzaakt, maar net wat meer structuur brengt, zo lijkt het.

Hieronder kun je nog wat afbeeldingen zien van dit nieuwe systeem dankzij de Imgur gebruiker Italizer.

Ook hebben we nog acht nieuwe video’s van Call of Duty: WWII voor je, die de diverse Divisions, enkele maps en de nieuwe War modus uitlichten.

Boxshot Call of Duty: WWII

Call of Duty: WWII

Releasedatum:
03-11-2017
Genre:
Shooter
Uitgever:
Activision
Ontwikkelaar:
Call of Duty: WWII microtransacties met een week uitgesteld
Gepubliceerd op 15 nov, 2017 om 10:37
Sledgehammer geeft update over de servers van Call of Duty: WWII
Gepubliceerd op 13 nov, 2017 om 12:45
Jouw mening: Call of Duty: WWII is de beste Call of Duty in jaren
Gepubliceerd op 12 nov, 2017 om 11:00
Call of Duty uit 2003 vergeleken met Call of Duty: WWII
Gepubliceerd op 11 nov, 2017 om 11:50
  1.    21 XP
    cakefactory's avatar

    Ben nog niet echt om, maar ik ga het nog niet helemaal afschrijven. Kom maar op met de beta

  2. Anoniem -   
    95.97.2.xxx's avatar

    Ik vind deze CoD nu al 10x beter dan de adgelopen 3 delen bij elkaar. Ben erg benieuwd naar deuiteindelijke versie. Die jetpack shit kan mij gestolen worden. Nog geen insta buy maar wie weet..

  3. Anoniem -   
    89.200.6..xxx's avatar

    @95.97.2.xxx: was ook niet moeilijk!

    Call of duty zal nooit meer het zelfde worden.
    De major fuck up die zij hun strategie van de laatste jaren noemen is gewoon te groot om dit met een slappe game als cod ww2 te verhelpen.

  4. Anoniem -   
    145.116.243..xxx's avatar

    @cakefactory:
    Dit

    Het lijkt ook alsof alles dichtbij is. Alsof de “fov” zo ingesteld staat zodat er totaal geen diepte in de maps lijkt te zitten. Iedereen staat pal voor je neus. Ben ik hier de enige mee?

  5. Anoniem -   
    94.210.143.xxx's avatar

    alle cods na bo1 zuigen zo hard, we gaan nooit meer een cod a la mw1/mw2/[email protected]/bo1 krijgen. gelukkig ben ik gestopt met cod. en ook met bf, beide zijn games die de laatste jaren keihard zuigen

  6. Anoniem -   
    84.241.209.xxx's avatar

    @94.210.143.xxx: juist jij snapt het. Beter joh, kennen we lekker andere games spelen. Anders speel ik dag in dag uit cod.