Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy kwam gisteren officieel uit voor de PlayStation 4. Met deze collectie kunnen we de originele trilogie van Naughty Dog opnieuw op de PS4 beleven. Uiteraard zijn de drie games flink verbeterd ten opzichte van de originele versies die aan het eind van de vorige eeuw voor de eerste PlayStation uitkwamen.
Digital Foundry heeft zoals gebruikelijk ook bij Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy een uitgebreide technische analyse gepubliceerd. Hierin wordt gekeken hoe de PS4 versies van de Crash Bandicoot games zich verhouden tot de originele uitgaves. Ook is er nog gekeken naar hoe de games op de PS4 Pro lopen.
Voor de belangrijkste punten uit de analyse kun je de onderstaande video bekijken, de gehele analyse kun je hier lezen. In het kort komt het er op neer dat ontwikkelaar Vicarious Visions, niet geheel verrassend, erg mooi werk heeft afgeleverd met Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy.
ik vind het heel mooi gedaan echt goed werk maar mijn voorkeur gaat zeker naar de originele versies die waren veel beter dan nu .
nu hebben ze het vlotter gemaakt en mooier maar dat vind ik persoonlijk niet echt een plus punt .
maar het zijn wel toffe games
Ik vind het springen niet zo goed werken, het lijkt erop alsof mijn x button niet goed werkt.
Ik dacht dat mijn x-ke kapot was dus ik verander van controler die heel weinig gebruikt word en dacht het spel ff uit te spelen ๐ maar ook bij deze controler ging het niet zoals op ps1 in de tijd, spijtig want voor de rest is het spel fantastisch .
Activision weet toch altijd iets te verkloten in hun remakes… remember supply drops in mwr of het cosmetic items only fabeltje.
Triestig ๐
@jimke1: heb jij geen last van de jump button ?
Het ziet er allemaal best goed uit maar de frustratie is al bij het eerste deel aanwezig. Zo vaak dat je ergens naast springt. Laat staan dat je dan niet af dient te gaan of veel levels op tijd moet halen. Geef mij Ratchet maar…..
@PS-4-Eva: ik ook met springen
@PS-4-Eva: Excuses, excuses. Crash bandicoot was vroeger al een uitdagend spel en dat is met de N.sane trilogy nog steeds. Er is bij mij niks mis met men jump-knop.
@PS-4-Eva: Ge kunt ook X blijven inhouden om iets langer te springen moest ge da ni weten
Ziet er echt super uit op de Pro en brengt me weer terug naar vroeger
Zelfde comment uit ander item:
Vannacht mn eerste speelsessie gehad, complimenten aan de ontwikkelaar! Ziet er erg fraai uit en de soundtrack, inclusief intro klinken echt als vanouds.
Heb ook het idee dat het springen iets minder soepel gaat dan bij het origineel, maar daar wen je zo aan. Wennen was het sowieso weer, levels die ik vroeger blind kon afwerken daar ga ik nu om de haverklap in af haha!
Al om al is het voor de wat oudere gamer een feest aan herkenning, kan niet wachten om ook deel 2 en 3 te spelen die wat meer functionaliteiten hebben dan deel 1.
Voor de jongere generatie lijkt me dit ook een prachtige platformer waar er veel te weinig van gemaakt worden in deze tijd.
Ik heb totaal geen last van de buttons. Wat ik wel merk is dat sommige levels beter werken met de directional buttons. Voor wie niet bekend is met Crash: Crash 1 is beduidend moeilijker dan 2 en 3. Dus als dit je 1e Crash wordt, kun je beter met 2 of 3 beginnen.
Verder gebruik ik al mijn savefiles. Mocht een level perfect zijn dan save ik op nog een savefile. Zo kun je een level weer opnieuw doen als je het eerder verkloot hebt. En het is een handige hulpmiddel op weg naar die trophy ‘Earn 99 lives’. ๐
@94.215.77..xxx: de time trail vind ik zelf moeilijk de eerste lvl continu rennen zonder een fout te maken en alle secondes pakken maar kom niet on 28 sec. Of moet je eerst alles uitspelen?
@PS-4-Eva: GET GOOD LOL
@77.248.217..xxx: jij ook GET GOOD !
@surirav1995:
28 seconde lukt me daar ook niet, ik had daar 31 seconde en ben weer doorgegaan. ๐
Filmpje gekeken en je wint daar tijd door rechts te gaan.
Onzichtbaar zijn is wel handig, dus pak alle drie de maskertjes.
https://www.youtube.com/watch?v=y08vos-4434
@PS-4-Eva: ja daar heb ik last mee in de originele versies was dit veel minder het geval vind ik
@Bloodyman2103: jij geluk ik heb wel pech helaas
@surirav1995: mij is het wel gelukt. Maar ja. Oefen baart kunst. Moest ook veel pogingen doen. Er zijn slimme shortcuts
@PS-4-Eva: ja erg jammer is dat
Mooi gedaan maar de besturing en camera blijft ruk, daarom vond ik het k*t games in de tijd van ps1 en ps-one.
@62.194.252..xxx: weet ik heb allebei shortcuts gedaan.
Ik ga wel eerst alle levels doen en gems halen dan pas time trails
@surirav1995:
Je moet alleen wel 3x een maskertje hebben gepakt in dat level.
Tegen het einde als je rechts afslaat heb je die brug die je moet activeren. Als je dan onzichtbaar bent pak je die 2 gele boxes waardoor je tijd stil blijft staan, en dat heb je nodig om daar goud te halen. Verder scheelt onzichtbaar zijn echt omdat je dan die boxes direct kapot hebt zonder te draaien, wat ook weer tijd scheelt.
Ik had daarnet bij Boulders een tijd neergezet van 47,20. Opeens had ik de ‘klik’: alle gele boxes die die stenen bal kapot kan maken, hoef je natuurlijk niet zelf te doen. En zo bespaarde ik wat tijd, wat allemaal net scheelt in de time-trial.
Wat ze nu echt frustrerend hebben gemaakt, en dat zie je op youtube ook is bij Crash Bandicoot 1 het level High Road. Ik begon daar met 99 levens en heb 6x het retry scherm gezien
@83.87.10..xxx:
Probeer eens over de touwen van de brug te lopen ๐ Scheelt een hoop frustratie
@83.87.10..xxx: Damn, 594 levens verspild, das best frustrerend ja..;-)
@94.215.77..xxx: weet de masker haal ik makkelijk maar ik weet wat de probleem is. Er is een box waar goed moet timen waar je moet springen en de box boven hangt kapot maken
@Joetje079:
Tnx voor de top tip.
Lijkt me dat ze dit zijn vergeten te patchen lol