Het zal weinig gamers ontgaan zijn dat één van de meest creatieve games ooit, LittleBigPlanet, een vervolg gaat krijgen. LBP2 staat nog gepland voor een release dit jaar en zal in november bij ons in de schappen komen te liggen. Ontwikkelaar Media Molecule is op het moment nog hard bezig aan LBP2 en ze krijgen, zoals wel vaker in de game industrie gebeurt, hulp van een veelbelovende naam.
Grafisch designer Baiyon is namelijk vandaag op het kantoor van Media Molecule aangekomen. De naam zelf zegt veel van jullie waarschijnlijk niets, maar deze man is verantwoordelijk voor de art design en sound direction in de veelgeprezen PSN-titel PixelJunk Eden. Zoals vele weten typeerde deze game zich door zijn fantastische grafische stijl en retro muziek. Dit kan dus alleen maar veel goeds beloven voor LBP2.
It’s true, but I wonder why he’s here, Hmmmmm 😉 RT@baiyon am at media molecule(@mediamolecule) office. 🙂
denk je nou echt dat ze dan nog veel gaan veranderen voor LBP2 of toe gaan voegen? Laat staan het feit dat de game binnen 3 maanden in de winkel ligt!
Misschien is het wel voor een ander project of alleen voor DLC.
@7th-son: 3 maanden voor de release van een game zijn ontwikkelaars nog hard bezig met de ontwikkeling van de game. Aangezien Baiyon vooral sound en design doet kan hij nog prima dingen toevoegen aan de game. Het zullen geen grote veranderingen zijn, maar tracks opnemen of een bepaald level nog wat stijl geven kan prima.
@Flow:
niet dat ik je niet geloof, maar geeft dat niet enorm veel onnodige tijdsdruk, als het spel nog gold moet gaan en het ook nog gedrukt/verspreid moet worden? dat lijkt me ook geen taak wat binnen een paar dagen gedaan is lijkt me zo?
@7th-son: Game Developers werken constant onder een grote tijdsdruk. De planning voor een game is erg strak. Ik sluit niet buiten dat hij ook aanwezig zou kunnen zijn voor bijvoorbeeld DLC daar niet van.
Waarschijnlijk maakt ie één of andere soundtrack voor de game, wat goed is want eden had coole muziek.