Eerste developer diary van off-road racer Gravel duikt een keer echt achter de schermen

In deze industrie is de term ‘developer diary’ een vrij brede vorm geworden van medewerkers die wat vertellen over hun game. Vaak zijn dit echter niet meer dan promotiepraatjes en worden de technische details achterwege gelaten. Ontwikkelaar Milestone laat ons in deze eerste Gravel developer diary weer eens zien hoe het wel moet. Momenteel werken ze daar aan een gloednieuw project, Gravel is namelijk hun eerste off-road racing game ontwikkeld in de Unreal Engine.

De video laat de mensen achter Gravel toelichten hoe het werken met Unreal bevalt, wat voor plug-ins ze gebruiken en een stukje sound design. Het leuke aan deze video is, dat de informatie ook echt nuttig is. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in game design is dit zeker een video om even te bekijken.

Boxshot Gravel

Gravel

Releasedatum:
27-02-2018
Genre:
Racen
Uitgever:
Bigben Interactive
Ontwikkelaar:

3 reacties

  1.    112 XP
    cryothic's avatar

    Weer een offroader waarbij de ondergrond er zo solide uitziet 🙁
    We hebben tegenwoordig toch wel de rekenkracht in de consoles zitten om deformable terrain te kunnen gebruiken?

  2. Anoniem -   
    82.72.247..xxx's avatar

    Wordt pure bagger.

  3.    409 XP
    Space-Invader's avatar

    Ze hebben zelf hele hoge verwachtingen, hopelijk stellen ze zichzelf en ons niet teleur.

Laatste uitbreidingspakket voor Gravel is nu beschikbaar
Nieuwe downloadbare content Gravel brengt buggies naar de game
Nieuwe Gravel trailer brengt de multiplayer onder de aandacht
Nieuwe Gravel update lost verschillende problemen op