De Assassin’s Creed-reeks gaat alweer heel wat jaartjes mee, maar het nieuwste deel in de serie moet de franchise weer een frisse start geven. Toch wordt er ook weer gebruik gemaakt van een onderdeel dat al in Assassin’s Creed II zat, namelijk tombes en graven die de nodige puzzels met zich meenemen.

Creative director Ashraf Ismail heeft in een interview met OPM laten weten dat er aardig wat tombes te vinden zullen zijn in de game en die brengen allerlei uitdagingen met zich mee. Deze variëren van klassieke puzzels tot puzzels die met navigatie te maken hebben, vergelijkbaar met Assassin’s Creed II. De meeste van deze tombes zijn kopieën van echte tombes in Egypte, al dan niet iets aangepast.

“So we put a lot of effort into recreating these tombs. Everything that is actually known we’ve mapped it out, we have images, we have research that’s been done on tombs, we actually try to replicate it as close as possible. So for example, the Greek pyramid, all the chambers, all the corridors are an authentic representation. Now, of course, we have a bit of fun and go a bit further, like, what are the secret chambers that have not been discovered yet?”