Battlefield 1 beschikt niet over een perksysteem dat de speler op bepaalde vlakken een extra voordeel geeft. Men gaat dit echter wel toevoegen, zo heeft DICE via Reddit aangekondigd. Zij lieten in een topic weten dat perks (Specialisations genaamd in de game) binnenkort beschikbaar worden gesteld in de CTE (community test environment) voor PC-spelers.

Na het testen is er natuurlijk een goede kans dat perks daadwerkelijk in de game geïntegreerd worden en tegelijk met dit nieuws gaf DICE ook nog een overzicht van de perks vrij. Elke speler start standaard met de volgende drie perks: Flak, Cover en Quick Regen. De andere perks kan je vrijspelen via ‘service assignments’, die geïntroduceerd zullen worden met de In the Name of the Tsar uitbreiding.

Naarmate je meer voortgang boekt heb je meer opties tot je beschikking en dat moet voor nog meer diversiteit in de gameplay zorgen. Of de perks uiteindelijk ook de console CTE aandoen is op dit moment nog niet bekend.

Generic:

  • Flak: Incoming damage from explosions is reduced by 15 per cent.
  • Cover: Incoming suppression is reduced by 25 per cent.
  • Quick Regen: Decrease time before Out of Combat Heal by 20 per cent.
  • Quick Unspot: Decrease length of time you are Spotted by two seconds.
  • Bayonet Training: Bayonet charge lasts one second longer and recovers one second quicker.
  • Hasty Retreat: Increase your maximum sprint speed by 10 per cent whilst you are Suppressed.
  • Camouflage: When moving slowly or stationary you are invisible to Spot Flares.

Assault:

  • Juggernaut: Your Gas Mask also reduces explosive damage by 15 per cent (does stack).
  • Controlled Demolition: TNT is now detonated sequentially.

Medic:

  • Stimulant Syringe: Reviving an ally give you both a 20 per cent sprint speed for eight seconds (does not stack).
  • Concealed Rescue: Downed Squad Mates within 20m drop smoke to cover their revival (40s cooldown).

Support:

  • Unbreakable: Incoming suppression is reduced by 75 per cent when your Bipod is deployed.
  • Pin Down: The Duration an enemy remains spotted is extended via Suppression.

Scout:

  • Scapegoat: A decoy is automatically deployed when struck below 35 health by a distant enemy (30s cooldown).
  • Perimeter Alarm: When your Trip Mine is triggered enemies within 15m are marked on the mini-map.

YouTuber Jackfrags heeft een video gemaakt over deze perks/Specialisations en dat geeft je nog meer inzicht op deze nieuwe uitbreiding.