Er zijn een hoop nieuwe details van Call of Duty: WWII onthuld. Dit komt door het blad Game Informer, die Call of Duty: WWII uitgebreid en exclusief bespreken in het nieuwste magazine. De nieuwe informatie gaat vooral over de multiplayer en Headquarters, de social space die bij de multiplayer hoort. Ook zijn er nieuwe details van de Nazi Zombies modus bekendgemaakt. Voor het gemak hebben we alle nieuwe details die Game Informer naar buiten heeft gebracht hieronder overzichtelijk opgesomd.

Call of Duty: WWII komt op 3 november uit voor de PlayStation 4, Xbox One en PC. Later deze maand, van 25 augustus tot en met 28 augustus, vindt het eerste weekend van de multiplayer beta plaats. Een week later, van 1 september tot en met 4 september, heb je nog een mogelijkheid om de beta te spelen, mits je een pre-order hebt geplaatst.

Multiplayer

  • De modus Hardpoint keert terug.
  • De game bevat wapen levels.
  • De vijf Divisions uit de multiplayer (het systeem dat create-a-class vervangt) hebben elk hun eigen progressiesysteem. Wanneer je het maximale level van een bepaalde Division bereikt, ontvang je een uniek wapen. Deze zijn overigens met elke Division te gebruiken, want spelers kunnen zich met alle wapens uitrusten binnen elke Division.
  • In de onderstaande video van Game Informer komen fragmenten voorbij van een nieuwe map, genaamd Gibraltar. Deze map is speelbaar in de beta.
  • Call of Duty: WWII bevat Supply Drops en alle items hierin zijn bij launch van de game in ieder geval uitsluitend cosmetisch. Het is nog niet duidelijk of hier na de release van de game verandering in komt. Er zitten bijvoorbeeld wel wapens in Supply Drops, maar deze zien er dan alleen anders uit en hebben geen andere stats.
  • In Headquarters, de nieuwe social space in de multiplayer van Call of Duty: WWII, kun je Supply Drops openen en anderen kunnen dit bekijken. Als jij toekijkt wanneer iemand anders een zeldzaam item uit een Supply Drop krijgt, zal jij ook beloond worden. Wat je precies voor beloning ontvangt is nog onduidelijk.
  • Headquarters draait volledig om jouw “social score”. Deze kun je verhogen door op de bovenstaande manier Supply Drops te openen en door mee te doen aan bepaalde social events. Door het verhogen van je social score heb je meer kans om zeldzame items uit je Supply Drops te krijgen.
  • In Headquarters zullen er dynamische events plaatsvinden waar spelers aan mee kunnen doen. Een voorbeeld hiervan is dat spelers anti-air wapens moeten gebruiken op het moment dat het hoofdkwartier wordt aangevallen vanuit de lucht.
  • Ontwikkelaar Sledgehammer Games overweegt om Headquarters te updaten met “seasonal-based events” rondom bepaalde feestdagen.
  • In Headquarters kun je tevens aan de slag met dagelijkse en wekelijkse uitdagingen. Ook hiermee verhoog je jouw social score.
  • Headquarters bevat een theater waarin spelers in-game onder andere livestreams van bijvoorbeeld e-Sports toernooien van Call of Duty kunnen bekijken.
  • Ook de leaderboards van Call of Duty: WWII zijn in Headquarters te vinden.
  • Er is een speciale VIP Prestige Area in Headquarters. Dit gebied wordt toegankelijk wanneer je het punt bereikt dat je kunt prestigen in de multiplayer.
  • Headquarters is tussen multiplayer wedstrijden te bezoeken en deze social space is geheel in third-person.

Nazi Zombies

  • De Zombies modus vindt tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog plaats, toen nazi Duitsland in een wanhopige situatie was beland. De Zombies zijn toen gemaakt als een laatste poging om terug te slaan.
  • De Zombies uit de modus zijn gemaakt door Dr. Straub. Bouten en andere voorwerpen zitten in de wezens vast en zorgen ervoor dat zij ‘geladen’ worden met energie.
  • Bepaalde onderdelen van het verhaal van Nazi Zombies zijn gebaseerd op gebeurtenissen die echt plaatsvonden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
  • Er zijn vier classes binnen de modus: Offense, Control, Support en Medic.
  • Je kunt je loadout aanpassen. Tevens zijn er permanente unlocks die werken als perks. Game Informer vergelijkt deze met gobblegums uit Black Ops III. In Call of Duty: WWII zijn deze perks echter permanent in plaats van tijdelijk.
  • Spelers kunnen speciale vaardigheden verdienen. Een voorbeeld dat werd genoemd is Unlimited Ammo.
  • Er zijn veel diverse soorten Zombies.
  • Bepaalde features zoals het kopen van wapens in de levels en het blokkeren van ramen en deuren blijft hetzelfde als in vorige delen.
  • Nazi Zombies moet meer dynamisch worden. Er zijn wave-based rondes zoals in voorgaande delen, maar ook rondes die gebaseerd zijn rondom een bepaalde locatie of gebeurtenis. Een voorbeeld is dat spelers Zombies in een “constant bewegende straal” moeten doden om zo een elektrische kracht te vormen waarmee de volgende locatie kan worden vrijgespeeld.
  • Nazi Zombies zal ook tussenbazen bevatten.
  • Ook zijn er easter-eggs aanwezig en deze zijn ontzettend moeilijk in Call of Duty: WWII.