Call of Duty: WWII voorzien van nieuwe details over multiplayer en Nazi Zombies


Er zijn een hoop nieuwe details van Call of Duty: WWII onthuld. Dit komt door het blad Game Informer, die Call of Duty: WWII uitgebreid en exclusief bespreken in het nieuwste magazine. De nieuwe informatie gaat vooral over de multiplayer en Headquarters, de social space die bij de multiplayer hoort. Ook zijn er nieuwe details van de Nazi Zombies modus bekendgemaakt. Voor het gemak hebben we alle nieuwe details die Game Informer naar buiten heeft gebracht hieronder overzichtelijk opgesomd.

Call of Duty: WWII komt op 3 november uit voor de PlayStation 4, Xbox One en PC. Later deze maand, van 25 augustus tot en met 28 augustus, vindt het eerste weekend van de multiplayer beta plaats. Een week later, van 1 september tot en met 4 september, heb je nog een mogelijkheid om de beta te spelen, mits je een pre-order hebt geplaatst.

Multiplayer

  • De modus Hardpoint keert terug.
  • De game bevat wapen levels.
  • De vijf Divisions uit de multiplayer (het systeem dat create-a-class vervangt) hebben elk hun eigen progressiesysteem. Wanneer je het maximale level van een bepaalde Division bereikt, ontvang je een uniek wapen. Deze zijn overigens met elke Division te gebruiken, want spelers kunnen zich met alle wapens uitrusten binnen elke Division.
  • In de onderstaande video van Game Informer komen fragmenten voorbij van een nieuwe map, genaamd Gibraltar. Deze map is speelbaar in de beta.
  • Call of Duty: WWII bevat Supply Drops en alle items hierin zijn bij launch van de game in ieder geval uitsluitend cosmetisch. Het is nog niet duidelijk of hier na de release van de game verandering in komt. Er zitten bijvoorbeeld wel wapens in Supply Drops, maar deze zien er dan alleen anders uit en hebben geen andere stats.
  • In Headquarters, de nieuwe social space in de multiplayer van Call of Duty: WWII, kun je Supply Drops openen en anderen kunnen dit bekijken. Als jij toekijkt wanneer iemand anders een zeldzaam item uit een Supply Drop krijgt, zal jij ook beloond worden. Wat je precies voor beloning ontvangt is nog onduidelijk.
  • Headquarters draait volledig om jouw “social score”. Deze kun je verhogen door op de bovenstaande manier Supply Drops te openen en door mee te doen aan bepaalde social events. Door het verhogen van je social score heb je meer kans om zeldzame items uit je Supply Drops te krijgen.
  • In Headquarters zullen er dynamische events plaatsvinden waar spelers aan mee kunnen doen. Een voorbeeld hiervan is dat spelers anti-air wapens moeten gebruiken op het moment dat het hoofdkwartier wordt aangevallen vanuit de lucht.
  • Ontwikkelaar Sledgehammer Games overweegt om Headquarters te updaten met “seasonal-based events” rondom bepaalde feestdagen.
  • In Headquarters kun je tevens aan de slag met dagelijkse en wekelijkse uitdagingen. Ook hiermee verhoog je jouw social score.
  • Headquarters bevat een theater waarin spelers in-game onder andere livestreams van bijvoorbeeld e-Sports toernooien van Call of Duty kunnen bekijken.
  • Ook de leaderboards van Call of Duty: WWII zijn in Headquarters te vinden.
  • Er is een speciale VIP Prestige Area in Headquarters. Dit gebied wordt toegankelijk wanneer je het punt bereikt dat je kunt prestigen in de multiplayer.
  • Headquarters is tussen multiplayer wedstrijden te bezoeken en deze social space is geheel in third-person.

Nazi Zombies

  • De Zombies modus vindt tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog plaats, toen nazi Duitsland in een wanhopige situatie was beland. De Zombies zijn toen gemaakt als een laatste poging om terug te slaan.
  • De Zombies uit de modus zijn gemaakt door Dr. Straub. Bouten en andere voorwerpen zitten in de wezens vast en zorgen ervoor dat zij ‘geladen’ worden met energie.
  • Bepaalde onderdelen van het verhaal van Nazi Zombies zijn gebaseerd op gebeurtenissen die echt plaatsvonden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
  • Er zijn vier classes binnen de modus: Offense, Control, Support en Medic.
  • Je kunt je loadout aanpassen. Tevens zijn er permanente unlocks die werken als perks. Game Informer vergelijkt deze met gobblegums uit Black Ops III. In Call of Duty: WWII zijn deze perks echter permanent in plaats van tijdelijk.
  • Spelers kunnen speciale vaardigheden verdienen. Een voorbeeld dat werd genoemd is Unlimited Ammo.
  • Er zijn veel diverse soorten Zombies.
  • Bepaalde features zoals het kopen van wapens in de levels en het blokkeren van ramen en deuren blijft hetzelfde als in vorige delen.
  • Nazi Zombies moet meer dynamisch worden. Er zijn wave-based rondes zoals in voorgaande delen, maar ook rondes die gebaseerd zijn rondom een bepaalde locatie of gebeurtenis. Een voorbeeld is dat spelers Zombies in een “constant bewegende straal” moeten doden om zo een elektrische kracht te vormen waarmee de volgende locatie kan worden vrijgespeeld.
  • Nazi Zombies zal ook tussenbazen bevatten.
  • Ook zijn er easter-eggs aanwezig en deze zijn ontzettend moeilijk in Call of Duty: WWII.
Boxshot Call of Duty: WWII

Call of Duty: WWII

Releasedatum:
03-11-2017
Genre:
Shooter
Uitgever:
Activision
Ontwikkelaar:
  1. Anoniem -   
    86.89.238.xxx's avatar

    Kan niet wachten op het zombie gedeelte

  2. Anoniem -   
    77.163.38..xxx's avatar

    Bijna beta tijd

  3.    637 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    Ik zie veel aanpassingen nieuwe aanpassing die het multiplayer aantrekkelijker maken een paar waar mijn interesse in dit deel mij meer worden.

  4.    111 XP
    Dippiedoe's avatar

    Nou, ik wacht wel totdat Camp of Duty WII flink is afgesprijst en dan koop ik ‘m misschien wel. Zo heb ik het ook gedaan bij IW, gewoon een half jaartje gewacht en voor €25 gekocht 🙂 Mijn hype voor nieuwe Call of Duty’s is eigenlijk een beetje weg. En dat is omdat de hele community tegenwoordig voor 90% bestaat uit 12-jarigen. In Black Ops 3 en MW Remastered merk je dat bijvoorbeeld heel erg goed. Vandaar dus mijn twijfels voor WWII..

  5. Anoniem -   
    2a02:1810:342c:db00:9dce:ae13:993e:b.xxx's avatar

    @Dippiedoe: en dit dus beste mensen zegt een snottertje van 16 jaar

  6.    111 XP
    Dippiedoe's avatar

    @2a02:1810:342c:db00:9dce:ae13:993e:b.xxx: Oh, dus jij wil zeggen dat alles wat ik zeg onzin is? Volgens mij heb jij al jaren lang geen CoD meer gespeeld. Zowat elke server die ik join, zit vol met campers.. Ik heb absoluut geen hekel aan Call of Duty, maar al die campers komen nu na lange tijd echt m’n strot uit. En WWII zal misschien ook geen slechte game worden, maar ik heb gewoon al zo’n gevoel dat het weer verpest wordt door campers.

  7. Anoniem -   
    2a02:1812:111d:6d00:bca9:bba2:26d6:e.xxx's avatar

    @Dippiedoe: Het zijn niet de campers die het probleem zijn, het zijn de mensen die zoeken wat het meest overpowerde wapen, of class setup is en er alles aan doen om dat zoveel mogelijk te abusen, denk maar aan one man army and danger close in modern warfare 2. Er zal sowieso wel iets in WWII zitten dat veruit boven de rest steekt.

  8.    111 XP
    Dippiedoe's avatar

    @2a02:1812:111d:6d00:bca9:bba2:26d6:e.xxx: Die overpowerde wapens zijn ook een groot probleem inderdaad. Een goed voorbeeld daar van is de Brecci in Black Ops 3. Als ik me ergens aan kan irriteren in BO3 dan is het de Brecci wel. Volgens mij het meest overpowerde wapen in de hele game. Maarja, ondanks mijn slechte voorgevoel voor WWII kijk ik alsnog wel uit naar de beta. Hopelijk is de multiplayer er zo op gemaakt dat het voor iedereen eerlijk en leuk zal zijn.

  9.    121 XP
    fraggernl's avatar

    @Dippiedoe:

    Waarom speel je dan zelf niet met de brecci? Ik snap heus wel wat je bedoelt, maar iedereen is vrij on een wapen te kiezen die hij/zij wilt 🙂

  10. Anoniem -   
    2001:1c00:2000:bb00:3d9c:3f77:eff:e.xxx's avatar

    @Dippiedoe:
    Yeeeey…
    Weer een “budget bak” comment.
    Ik turf ze tegenwoordig.

  11.    111 XP
    Dippiedoe's avatar

    @fraggernl: Klopt, en dat moet iedereen ook accepteren. Ook al is het soms heel irritant. Maar de reden waarom ik zelf geen Brecci gebruik is, omdat ik het in multiplayer gewoon geen fijn wapen vind. Ik schiet meestal van wat grotere afstanden en dat is iets wat je met een Brecci niet kan doen. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar assault rifles of submachine guns 🙂

  12.    111 XP
    Dippiedoe's avatar

    @2001:1c00:2000:bb00:3d9c:3f77:eff:e.xxx: Euhm, van alle “budgetbak” comments die ik heb gezien heeft niemand daar een reden voor gegeven. Ik leg tenminste op een normale manier uit wat mij tegenhoud om ‘m niet voor de volle prijs aan te schaffen.

  13.    649 XP
    Jason28's avatar

    Black ops 3 vond ik behoorlijk goed. IW is niet best, maar Infinite Ward is al een tijd de kluts kwijt, Ghosts was ook tergend slecht. MAW ligt het ook aan de ontwikkelaar of een deel slecht wordt of niet. Sledgehammer heeft er nog maar 1 gemaakt, AW was redelijk vermakelijk, maar geen topper. De setting hebben ze nu wel mee dus hopelijk wordt WWII eindelijk weer eens een echte goeie COD.

  14.    1738 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Na jaren alleen maar BF te hebben gespeeld.

    Ben ik na deze post eigenlijk wel weer erg benieuwd naar CoD… mijn laatste was modern warfare

  15.    7291 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dit is toch wel zorgelijk dat ze dit niet zekerheid durven te bevestigen dat dit niet zal gebeuren.

    -Call of Duty: WWII bevat Supply Drops en alle items hierin zijn bij launch van de game in ieder geval uitsluitend cosmetisch. Het is nog niet duidelijk of hier na de release van de game verandering in komt.

  16. Anoniem -   
    83.86.163..xxx's avatar

    HYPEE

  17.    128 XP
    snowguard47's avatar

    Lekker weer een keer een niet futuristische shooter. Ik kan dat gespring en wallrunning niet meer zien.
    Dat je beloond wordt om te kijken hoe anderen hun Supply Drops openmaken is wel een beetje apart maar oke. Sowieso mogen van mij al die lootboxes die je met echt geld kan kopen verbannen worden uit games.

  18. Anoniem -   
    91.178.17.xxx's avatar

    …..