Hello Games heeft alweer een nieuwe update voor No Man’s Sky uitgebracht en het betreft hier update 1.35. De changelog is vrij uitgebreid met vooral veel verbeteringen voor de gameplay. Ook kent deze update veel verschillende bug fixes.
Het is een uiteenlopende lijst van punten, dus check hieronder vooral wat is aangepast en wat is opgelost.
Features and changes
- Introduced ship handling variances between types/classes. Each individual ship now has procedural handling and speed characteristics, based on their type and class
- Handling is now displayed as a value on the ship statistics screen
- It’s now possible to craft multiples of the same product at once
- Added the ability to craft more of the same product on top of an existing stack
- Improved transferring items between inventories
- Added a toggle to switch from buy to sell screen on the trading menu
- Added variance in handling between ship types
- Improved the appearance of popup menus
- Improved speed and smoothness of user interface page transitions
- Reduced the amount of resource required to repair tech in Survival mode
- Improved visuals for editing terrain
- Improved display of critical warning messages
- Added message to notify the player if they select a portal glyph they have not yet learned
- Added additional information to the quick menu when the player attempts to charge something with insufficient resources
- The quick menu will now automatically close after selecting an option
- Alien words which have been translated are now highlighted in interactions
- Improved messaging when portal glyphs are rewarded
- Improved user interface navigation using Q, E, W, S and A and D keys
- Added ability for player to enable torch while in caves
- Improved galactic map saturation, colours and effects
- Added an option in the galactic map to toggle user waypoints
Bug fixes
- Fixed an issue preventing players with very long play times being able to save
- Fixed an issue where black dots would occasionally appear while looking into the sun
- Added audio when interacting with portals
- Prevented hazard effects showing while teleporting or warping
- Prevented mission log opening when you unpin recipes
- Prevented players being able to scan creatures through the terrain
- Fixed an issue causing extremely distant points of interest to show when scanning
- Removed large white marker which would occasionally show up permanently over buildings
- Fixed an issue where visited buildings would not correctly update their icon
- Fixed an issue where visiting a building would not correctly mark nearby waypoints as visited
- Fixed an issue where scanning buildings would not also scan nearby waypoints
- It’s no longer possible to lose the Atlas Path by using a black hole
- Denying the Atlas Path will no longer show you the Atlas Path
- Balanced the damage potential of the Scatter Blaster upgrade
- Players will no longer be directed to the anomaly in systems where it can’t spawn (e.g. when an Atlas Station is present)
- Prevented portals from being incorrectly left enabled at times they shouldn’t be
- Removed grass from bases created prior to the Atlas Rises update
- Completed freighter salvage missions will no longer be incorrectly re-added to the mission log
- Fixed issue where your base teleporter can be duplicated and incorrectly labelled in teleporter location lists
- Prevented incorrect distant paths being drawn in the galactic map
- Fixed an issue where galactic map paths would draw incorrectly
- Fixed an issue where players could manipulate mission boards to get multiple of the same mission type
- Fixed an issue where system race was being displayed incorrectly when talking to mission NPCs
- Fixed an issue that caused general ship handling to overly effect ship boost handling
- Spoiler warning: Fixed an issue where some players were not rewarded the Remembrance recipe at the conclusion of the story
- Fixed some rare crashes
Zo zonde, het spel is nu wat het had moeten zijn bij de launch. Alleen is het volgens mij al dood gebloed. Moet zeggen gezien dat de makers nog wel heel hard met het spel bezig zijn geeft me dat toch een beetje hoop voor het bedrijf in de toekomst. Zo zie je beter uitstel dan te vroeg uitbrengen. Ik ga minder klagen bij uitstel in de toekomst
Ik ben sinds 1.3 weer verder gaan spelen en moet zeggen dat er echt veel toegevoegd is. Base building is best leuk maar de story is nog de beste toevoeging.
Goed geschreven en ik wil echt verder spelen om te zien hoe het afloopt.
Ik ben benieuwd of we ooit een 2.0 versie van dit spel gaan tegenkomen, of dat de developers er dan wel klaar mee zijn. In ieder geval zijn ze goed bezig met de updates!
Heb de game al een tijdje liggen en ga er nu toch maar eens aan beginnen.
Deze is vrijdag al uitgegeven toch?
Hello Games is weer goed bezig. Vorig jaar hadden een slechte release met NMS, maar is ben blij om te zien dat ze de game niet hebben laten vallen. Ik zie alvast uit naar de volgende update. Hopelijk dan meer aandacht voor variatie aan dieren en landschap.
Vanochtend weer eens opgestart nadat ik er een half jaar niet naar omgekeken had. Beetje jammer dat mijn save niet op PSN staat en ik mijn vorige PS4 omgeruild heb voor een Pro. Dag 80 uur spelen…
Dat wordt dus opnieuw beginnen maar dat is geen straf met deze updates.
@XverderNix:
Yep, heb ‘m gisteren binnen gehaald.
Prima updates de laatste tijd, maar ben ik de enige die het nieuwe verhaal een beetje genaaid vind? Zal niks spoilen maar ik zal toch niet de enige zijn die het doorheeft wat er speelt?