Later deze maand zal EVE: Valkyrie het verplichte virtual reality gedeelte verruilen voor regulier gamen samen met de nieuwe uitbreiding Warzone. De game zal ook ondersteuning gaan bieden voor de PS4 Pro en via WCCFtech heeft men nu laten weten wat de PS4 Pro winst gaat zijn voor de game.

De space shooter zal met dynamische resolutie technieken op 4K gaan draaien en dit alles terwijl men een stabiele framerate behoudt van 60fps op Sony’s PS4 Pro. Op de gewone PS4 is de resolutie 1080p met 60fps en heeft de game, net als op de PS4 Pro, additionele effecten vergeleken met de VR-versie.

Zo kent de game een betere lightning engine en zijn schaduwen geavanceerder dan wanneer je de game speelt in VR. De uitbreiding is vanaf 29 september verkrijgbaar via de PlayStation Store.

On PS4 we use a dynamic resolution technique developed by Alex Vlachos at Valve where you change your resolution based on what’s getting rendered on the screen or VR Headset. This is to render the game at high resolution when you’re flying around the map and fallback to a lower resolution when you’re in the heat of battle, where explosions and other effects slow down rendering. On PSVR we render between 1920×1080 and 2880×1620 at 60 frames-per-second, this is true for both the PS4 and the PS4 Pro. The PS4 Pro has extra graphics features like dynamic shadows and improved effects we can’t run on the original PS4.

For 2D we use the same dynamic resolution technique, this lets us run at native 1080p at 60 frames-per-second on PS4 and between 1920×1080 and native 4K (3840×2160) at 60 frames-per-second on a PS4 Pro where a 4K display is available, though most of the time it will be somewhere in the middle.

Additional graphics features are available when running at 1080p on PS4 and PS4 Pro compared to the VR versions such as improved effects, shadows and lighting.