Bijna twee maanden geleden onthulde Sledgehammer Games de Zombies modus van Call of Duty: WWII met een eerste trailer. Vervolgens verschenen er later weer wat nieuwe details over deze coöp modus, maar inmiddels is het alweer een tijdje stil hierover. Tot nu, want een interview met één van de ontwikkelaars heeft weer tot wat nieuwe details geleid.

Sony had de mogelijkheid om Jon Horsley, de lead director van de Zombies modus bij Sledgehammer, enkele vragen te stellen over deze modus. Horsley bevestigde in de eerste plaats dat de kern van Zombies in Call of Duty: WWII hetzelfde is als bij eerdere delen. Dit betekent dat de focus ligt op coöp gameplay voor maximaal vier spelers, die het op moeten nemen tegen steeds grotere hordes aan zombies.

Sledgehammer Games maakt wel gebruik van eerder opgedane ervaring met bijvoorbeeld de Dead Space serie. Hierdoor zal de Zombies modus in Call of Duty: WWII nog meer een echte horror-ervaring worden. Het doel van de ontwikkelaars was dan ook om de meest angstaanjagende Zombies ervaring ooit te maken.

Horsley gaf ook wat meer informatie over de locatie waar de Zombies modus zich afspeelt. Spelers bevinden zich in een stil dorpje in Duitsland in de laatste periode van de Tweede Wereldoorlog. Het dorpje bevat diverse gebieden waar de spelers naartoe gaan. Bloederige riolen, kwaadaardige laboratoriums en oude tombes zijn enkele voorbeelden van waar de spelers zullen vechten tegen de zombies.

Daarnaast kon Horsley ook nog meer vertellen over de diverse soorten zombies die spelers tegenkomen in de modus. De Duiters hebben de zombies gemaakt als allerlaatste poging om de oorlog te winnen, zo legde hij het verhaal van de modus uit. Deze zombies zijn er in verschillende soorten en elke soort heeft een bepaalde rol. Als voorbeeld gaf hij zombies die in vuur en vlam staan en hard kunnen rennen. Wanneer spelers in het nauw zitten wordt het lastig om aan dit type te ontkomen. Teamwork, communicatie en een goede strategie zijn volgens Horsley belangrijk om de verschillende zombies te kunnen verslaan.

Verder werd uit het interview vooral duidelijk dat er veel kenmerkende features uit eerdere delen terugkeren, maar dan in een nieuw Sledgehammer-jasje. Zo kun je diverse vallen in de map gebruiken om zombies te verslaan en kent het aankomende deel ook een Perk-systeem. Daarnaast kun je in Call of Duty: WWII Zombies je wapens upgraden in een speciale machine, wat ons natuurlijk erg doet denken aan Pack-a-Punch uit voorgaande delen.

Het gehele interview met Jon Horsley van Sledgehammer Games kun je hier lezen. Call of Duty: WWII komt op 3 november uit.