Wie volgend jaar Spider-Man zal gaan spelen, zal begroet worden door het gloednieuwe logo van Insomniac Games. De ontwikkelaar van Resistance, Ratchet & Clank, Sunset Overdrive, Spyro the Dragon en nog veel meer klassiekers, slaat hiermee een nieuwe weg in. De laatste keer dat men het logo veranderde was in 2003, al leek deze behoorlijk veel op het logo van daarvoor, die weer veel leek op het logo daarvoor. Hiermee is het logo eigenlijk al sinds 1996 nagenoeg hetzelfde.

Dit keer is het logo echter behoorlijk anders dan de vorige en ook een stuk moderner. Er is nu veel minder poespas aanwezig en het logo past meer bij de nieuwe richting die het bedrijf inslaat, aldus Insomniac Games. Het gehele verhaal achter dit logo kun je hieronder lezen, dit plaatste men bij de onthulling van het nieuwe logo.

We reviewed this design very early in the exploration process. It caught our attention immediately, and wouldn’t let go even after we explored other directions. It works on multiple levels for us. It’s got a lunar theme, with what appear to be two crescent moons facing each other as the “O” – reminiscent of our past and future. Many folks here also see a portal or lens for the “O”, which we like because it symbolizes exploration as well as how many of our fans see us differently. Some follow us simply because we created their beloved Spyro the Dragon. For others, it’s all about Ratchet & Clank, or Resistance, Sunset Overdrive, our virtual reality games or Song of the Deep. And now we have entirely new fans swinging into our neighborhood to check out the latest on Marvel’s Spider-Man.

We hope you share our excitement for our new look – which really just reflects how we’ve been thinking about ourselves as a studio for a long time. Of course, we realize this shift may be jarring to some people. But to us, the brand redesign reflects a desire to evolve as a studio. And to be bold in doing so. We are mindful of our journey to this point, and especially grateful to our family of fans who have been there through good times and challenging moments too. We’re excited about the opportunity to continue designing our own future, and hope you’ll continue to join us for the crazy ride.

Verder deelde men ook nog een wervingsvideo voor nieuw personeel, die kun je hieronder bekijken.