Eerder deze week bleek dat Assassin’s Creed: Origins over loot boxes zal beschikken en dat is een term die tegenwoordig veelal negatief klinkt. Naar aanleiding hiervan heeft Eurogamer navraag gedaan bij game director Ashraf Ismael en hij schepte wat meer duidelijkheid.
Ubisoft heeft in de afgelopen jaren gezien hoe mensen de games spelen en dat varieert erg per persoon. De één infiltreerde een bepaald gebied om een speciaal item te vinden daar waar de ander juist met handelaars aan de gang ging om zoveel mogelijk winst te maken, zodat het ene item gekocht kon worden. Dat laatste speelt goed in op het RPG-element en dat wil Ubisoft nu nog beter aanbieden in de game.
“The reason we did that was because we saw, even two years ago, people playing the game in different ways. There are people who like to go into a military location, infiltrate them, steal the loot and equipment and hopefully find some unique or legendary gear.”
“Then there was a smaller set of people who would focus almost entirely on the economy, buying and selling stuff to gain as much money as they can. And we felt like, okay, that’s a valid way to play the game – it’s a part of the RPG [aspect], so we’ll let them play the economy. So, it’s one way to be able to purchase or get some of the unique items in the game.”
Je kan bij een specifieke verkoper terecht voor een zogenoemde ‘mystery box’ die je dan een wapen, onderdeel of item op kan leveren. Als je veel geld hebt, dan kan je de gok nemen in de hoop dat er iets moois uit komt rollen wat je of kan gebruiken of weer door kan verkopen. Het is maar net wat je wilt.
“He’s a very unique shop [vendor] in the world who sells Carbon Crystals, which are the rarest item needed for crafting,”
“You can find this stuff in the world, but the idea is if you have the money you can just buy stuff for him.”
“Heda also sells a mystery box which can contain any weapon, piece of gear or item in the game. It’s a way for people who hoard lots of money, if you min-max the economy system, to gamble the money and get really unique stuff.”
Je kunt een loot box dus altijd kopen, mits je genoeg in-game geld hebt. Het is echter zo ingericht dat je alles kunt vrijspelen met wat je in-game verdiensten zijn, eventueel gebaseerd op hoe goed je handelskills zijn. Heb je daar geen zin in en wil je gewoon sneller alles bemachtigen, dan kan je eventueel ’time-saver’ pakketten kopen. Dat suggereert dat je in-game geld kan kopen, maar dat is puur bedoeld om tijd te besparen.
Kortom, de game stuurt je niet per se richting microtransacties. Dit is volledig optioneel en bedoeld voor als je geen zin hebt om te wachten tot je genoeg geld bij elkaar gesprokkeld hebt. En dat is iets wat al sinds 2013 mogelijk is binnen de franchise, dus in die zin is er dus weinig anders. Het zal zeker geen invloed op de gameplay hebben, tenzij je daar bewust voor kiest.
“Everything that’s in the e-store you can get from playing the game. It’s just an accelerated way of playing the game.”
Bla bla bla
Zeg gewoon eerlijk dat er veel geld te rapen valt met deze shady business.
Itwill be the downfall of gaming in general.
Ik vind het prima dat als je weinig tijd hebt of je wilt niet zoveel tijd in een game investeren, dat je dan met echt geld toch meer uit de game kan halen. Zolang je maar zonder echt geld dat ook via reguliere gameplay kan halen, en dan ook in alle redelijkheid haalbaar is.
Goed te horen dat ubi goeie bedoelingen heeft.
Als ze er geen geld mee kunnen verdienen dan hadden ze het ook niet aangeboden.
Er zijn heel wat mensen die negatief reageren over micro transacties.
Maar ik denk dat je schrikt van hoeveel mensen die in regelmaat micro transacties doen.
@109.130.44..xxx:
You and your army of bullshit are the downfall of gaming
Loot boxes staan terecht bekend als negatief. Het is namelijk gewoon gokken, en die mechanics zijn puur gericht om zo veel mogelijk geld uit een kleine groep mensen die daar kwetsbaar voor zijn te zuigen. Dit is binnen games nog niet goed gereguleerd, dus makkelijk misbruik van te maken.
Ik kan je nu al wel vertellen dat de duurste items zo duur worden dat je die bijna niet kan vrijspelen zonder te betalen, maar oké, prima, dan ga je daar keihard voor grinden: Ten eerste is het gevoel van iets bereikt te hebben al minder tegenwoordig omdat iemand anders de items gewoon kan kopen. Ten tweede, en dit het probleem net loot boxes, het is random, en er komen dus geen skills aan te pas. Als de meest zeldzame items alleen door puur geluk kunt krijgen, zelfs nadat je vet veel tijd en credits aan iets hebt gespendeerd, is dat gewoon lelijk. Dit systeem bestaat puur om je te sturen naar een betaling. Bij shortcut pakketten van de laatste jaren wist je tenmiste nog wat je kreeg.
Ik snap best dat sommige mensen minder tijd hebben en je hen een shortcut pakket aanbied, maar laat de end game spullen lekker voor de die hard spelers. Alles om nog extra geld uit je te persen nadat je al 60 euro hebt betaald voor een spel wat tegenwoordig bij de launch ook nog eens vol bugs zit. Het is echt een schandalige praktijk.
Zoveel heisa om niks. Er is niks nieuws aan. Dit was bij Black flag ook al. Kon je all je upgrades kopen voor je schip zonder de side Quest te doen. Geen pay 2 win dus.
In far cry 3 kon je ook al wapens kopen terwijl ze ook vrij te spelen waren door missies. Nu is het enkel ook mogelijk er echt geld voor te betalen.
wat een politiek correct gelul. Wees nou gewoon is eerlijk en zeg gewoon dat je hier een shitload aan geld extra mee kan verdienen.
Als je de game goed speelt lijkt mij dat je geen extra geld hoef te kopen. Gewoon veel looten en verkopen.
Het lijkt ongeveer in horizon zero dawn daar zitten ook soort voor lootbox of schatkisten bij handelaars.
Maar die kan je alleen in game doen en geen ms shit.
Ubi op hun blauwe oogjes geloven zoals in dit artikel lijkt te gebeuren gaat mij wat ver. Lootboxes voor echt geld zijn een stijgend probleem en ik hoop dat deze site tijdens hun review hier serieus aandacht aan besteden want bij games als Forza, Middle-earth: Shadow of War zijn ze noodzakelijk om op een fatsoenlijke manier verder te komen en Battlefront 2 lijkt hier ook mee te doen aan deze shit.
Veel mensen vergeten hier dat de bedrijven die games maken winst willen maken.
Vergeet niet dat er enorm veel spellen illegaal gedownload worden en zo maken die bedrijven enorm veel verlies. Als ze zo een extra graantje willen meepikken, waarom ook niet? De keuze ligt uiteindelijk bij jezelf hé. De game wordt er niet beter of slechter door. Het bespaart je hooguit een beetje tijd. Wat voor mensen met een druk leven zelfs nog mooi meegenomen is.
De tijd dat de studio’s games maakten voor u schone ogen is al lang voorbij hoor 😀
Oh oh oh…. Alleen die laatste zin al! Lees en huiver:
“Het zal zeker geen invloed op de gameplay hebben, tenzij je daar bewust voor kiest.”
Dit is echt de meest belachelijke uitleg geweest uit de gameindustrie:
“Nee joh, we hebben helemaal niet het voornemen om jouw goklust op te wekken in ruil voor je zuur verdiende geld, tenzij je daar bewust voor kiest natuurlijk!”
Het is dat dit geen multiplayer game betreft want anders was het wederom schadalig geweest! (Zoals bij Star Wars Battlefront II)
Het draait steeds meer en meer om die rot lootboxen en microtransacties. In een free to play game? Prima. Voor een €60 game? Nee, kom op zeg.
Ik vind het zo’n klote manier om wat extra geld te verdienen. Het is gewoon gokken, er is garantie dat je wat krijgt, maar het blijft gokken.
Als je trading cards of zoiets dergelijks koopt, weet je ook niet wat er in het pakje zit, maar je hebt een fysiek product die je ook met mensen kan ruilen tenminste.
Ik kan ook niet zeggen dat ik de games die dit doen niet koop, maar ik betaal er geen €60 meer voor.