Bungie heeft weer vrije tijd om handen nu de PC-versie van Destiny 2 gelanceerd is. Hiermee kan het team zich weer focussen op het verbeteren van de game op alle platformen en dus deelde men vandaag hun plannen voor de toekomst. In een blogpost van de ontwikkelaar lezen we dat men van plan is om een hele hoop veranderingen door te voeren in de game, die stuk voor stuk positief zijn.

De blogpost is wat lang, maar hieronder kun je in de opsomming zien wat men zoal van plan is voor de game.

Veel mensen klagen dat Destiny 2 nu al toe is aan een uitbreiding, vandaar dat men zich ook gaat focussen op betere rewards en replay-waarde voor Strikes, Adventures en Lost Sectors. Dit is ook wat Destiny 2 nodig heeft, aangezien veel spelers de game inmiddels alweer zat zijn, omdat ze alles al gedaan en gezien hebben.

De optie voor Private matches voor de esports community laat nog wel even op zich wachten, dit staat gepland voor een release begin 2018.

  • New systems and rewards to give our most engaged players additional, optional pursuits.
  • Better incentives for players who complete challenging Prestige activities.
  • Better rewards and replay value for strikes, adventures, and Lost Sectors.
  • Private matches for the competitive community (we are targeting early 2018).
  • Crucible tuning like adjusted Supremacy scoring and better spawning rules.
  • Better incentives for completing Crucible matches (and penalties for quitting competitive games).
  • Continued improvements to Iron Banner and Faction Rallies, including uniqueness of rewards.
  • Changes to make the mod economy more interesting and impactful.
  • Ongoing improvements to Exotics, including adjustments to reduce instances of duplication.
  • New ways to spend surplus currency and materials (looking at you Legendary Shards).
  • An emote interface that allows players to equip Salty, Spicy Ramen, Six Shooter, and Flip Out all at the same time.