Nieuwe beelden tonen twijfelachtige invulling van DOOM VFR

Zo op het eerste gezicht leek het een geweldig idee om virtual reality met de beroemde franchise DOOM te combineren. Een compleet nieuwe game met een levensduur van 4 à 5 uur. De gameplay die we voor je hebben laat zien dat het qua stijl in elk geval gelukt is. DOOM VFR is op grafisch gebied meer dan indrukwekkend te noemen. Toch roepen de beelden ook veel vragen op bij geïnteresseerden, want de speelstijl is ook drastisch veranderd, althans zo lijkt het.

DOOM draait namelijk om razendsnelle en intense gameplay. Tenminste, zo was dat met het laatste deel zeker het geval. In deze VR adaptatie blijkt daar echter vrij weinig van over te zijn. De besturing ziet er een beetje oncomfortabel uit. Het is natuurlijk te vroeg om nu al te besluiten dat het niet werkt, maar we zijn wel benieuwd. Hoe goed denken jullie dat DOOM VFR werkt? Vanaf 1 december is de game verkrijgbaar.

Boxshot Doom

Doom

Releasedatum:
13-05-2016
Genre:
(Survival) Horror
Uitgever:
Bethesda Softworks
Ontwikkelaar:

13 reacties

  1.    84 XP
    Juggerhest's avatar

    Ziet er niet verkeerd uit. Beetje “hoppen” of teleporten..da’s wel jammer. Had graag gezien dat het net zo bestuurde als Farpoint…

  2. Anoniem -   
    62.140.137..xxx's avatar

    Wordt sowieso vet

  3.    518 XP
    Everlienne's avatar

    Dat teleporten komt omdat ze motion sickness tegen willen gaan. Zo waren de geruchten ook dat skyrim alleen teleport gameplay zou bevatten. Maar laatste interview met Bethesda zeiden ze dat je met dualshock wel vloeiend kunt lopen. Alleen wil je motion controllers gebruiken dan kan dat niet.

    Denk dat ze het zelfde gaan doen met Doom, vr gun zou je dus alleen teleporten en met je dualshock controller vloeiende beweging.

    Aangezien de motion controller en gun geen stick hebben. Is dat wel logisch eigenlijk.

  4.    642 XP
    Crusader's avatar

    @Everlienne:
    De gun heeft ook 2 sticks net als de dualshock

  5.    518 XP
    Everlienne's avatar

    @Crusader: ow jah? Kan me niet meer herinneren toen ik farpoint heb gespeeld. Maar je zal dan vast gelijk hebben.

  6. Anoniem -   
    85.149.79..xxx's avatar

    @Everlienne: Ga even op YouTube kijken. Gamespot en IGN hebben beide een speelsessie gehad met de game en bewijzen je ongelijk. Je hebt full locomotion met de Move.

  7.    126 XP
    Guitar_Hero's avatar

    @Everlienne: De gun heeft inderdaad 2 sticks, en zoals hierboven gezegd kun je blijkbaar wel met de Move controllers spelen met volledige bewegingsvrijheid.

    Dit laatste zal wel werken door te kunnen lopen waar je naar toe kijkt denk ik, al ben ik daar natuurlijk niet zeker van.

    Het is balen dat het er op lijkt dat je in Doom VFR de vrijheid van het lopen niet krijgt, maar in plaats daarvan moet teleporteren of kleine stapjes vooruit kunt springen.

    Resident Evil 7 en Farpoint hebben me al voldoende bewezen dat het goed mogelijk is, en als het om de misselijkheid zou gaan: geef mensen dan gewoon de keuze! (zoals in Resident Evil 7 ook veel in te stellen is om het zo aangenaam mogelijk te maken)

  8.    518 XP
    Everlienne's avatar

    @85.149.79..xxx: Dan hebben ze dat weer bijgesteld. Kijk maar naar tomb raider Manson waar je eerst verplicht was te teleporten. En pas later een andere keuze had. Heel veel mensen weerhouden een vr bril te kopen of verkopen zelfs hun vr bril om de motion sickness. Dus teleporten snap ik wel maar past niet altijd in elke game.

    Ik heb een paar keer een vr dag gehouden voor vrienden. En toch meer dan de helft van mijn vrienden ervaarde een vorm van motion sickness. Je kunt haast wel zeggen iedereen.

  9.    518 XP
    Everlienne's avatar

    @Guitar_Hero: en jij ondervind geen enkele motion sickness? Want dat is per mens zeer verschillend. En daarom vind ik ook dat de keuze bij de gamers moet zijn. RE7 en farpoint waren best te doen. Maar ik kon dus niet tegen Robinson the journey. Eve valkyrie moet het ergst zijn maar die trekt me niet om uit te proberen. Meeste vrienden van me hadden ook last van driveclub.

  10. Anoniem -   
    128.127.46.xxx's avatar

    @Everlienne: Ik had er in het begin zeker last van, maar door in korte sessies (en dan steeds iets langer) op te bouwen, gaat het nu gewoon goed.

    Precies wat je hier zegt is de reden waarom ik zeg: bouw instellingen / keuzes in zodat mensen die snel motion sick worden de meest comfortabele settings kunnen kiezen, maar ook andersom geldt het waarbij mensen die er minder / geen last van hebben meer vrijheid kunnen kiezen. 🙂

    Driveclub kon ik in het begin nog geen minuut volhouden, maar nu kan ik het verschillende races volhouden. Mijn broer had daarbij weer geen enkele last van motion sickness, waarbij het heel duidelijk is voor me dat het per persoon enorm kan verschillen.

  11. Anoniem -   
    2a02:a211:8800:8880:f5d7:ccb2:e819:f.xxx's avatar

    VR is ook nog een gimmick. Geef het 5 jaar de tijd en het zal goed uitpakken. 2016 was veel te vroeg

  12. Anoniem -   
  13. Anoniem -   
    217.103.26.xxx's avatar

    Het is juist goed dat vr er nu is..
    Zo kan het doorontwikkeld worden..
    Plus je ergens een start maken .

4K-update van DOOM zorgt voor dynamische resolutie en framedrops op PS4 Pro
DOOM krijgt vandaag eindelijk de beloofde 4K-update
De release van DOOM VFR wordt gevierd met een launch trailer
Het begin van DOOM VFR te zien in nieuwe video, inclusief tutorial