Afgelopen vrijdag verscheen Call of Duty: WWII en met de plots koude weersveranderingen betekende dit voor veel gamers dat zij dit weekend weinig buiten zijn geweest. Het kan echter zijn dat veel gamers genoodzaakt waren de singleplayer te spelen, want de multiplayer van WWII kampte met een flink aantal problemen. Zoals bij elke multiplayer modus vlak na een grote launch, van overigens niet alleen Call of Duty, waren er ook dit keer weer problemen.

Via een blogpost valt te lezen dat men deze drukte niet had verwacht, hoe overweldigend het was en dat de servers het niet helemaal aan konden. Na enkele wijzigingen die men heeft doorgevoerd, zoals load balancers en zelfs een solo HQ-ervaring, is het netwerk weer stabiel geraakt. Het probleem zat hem vooral in een groot aantal spelers die in korte tijd probeerden in te loggen.

Nu de werkweek weer begonnen is zal dit ongetwijfeld wat meer verspreid zijn en men meldt dan ook dat de servers momenteel stabiel draaien op alle platformen. Alle statistieken zijn in ieder geval bewaard gebleven en verloren ranks zijn zondag weer teruggezet met een kleine online patch.