In een interview met Newsweek vertelde Activision CEO Eric Hirshberg wat meer over de beslissing om met Call of Duty: WWII terug naar de roots te gaan. Uit dit interview blijkt dat Sledgehammer Games, de ontwikkelaar van WWII, in eerste instantie Advanced Warfare 2 wilde maken. Het is uiteindelijk Activision geweest die erop hamerde dat men terug moest keren naar de roots van de franchise.

Men had er bij Activision tevens vertrouwen in dat Sledgehammer Games de geschikte kandidaat was om als eerste weer een Tweede Wereldoorlog game te maken. Men wist zeker dat het Sledgehammer zou gaan lukken om de intensiteit van die oorlog over te brengen in een hedendaagse videogame.

“We knew they would become historians, that they would tackle it with authenticity, give it tremendous care and we also knew they would capture the unspeakable scale of World War II.”

What I love about this game is that anyone’s who’s looking forward to going back to the roots, the gritty, human-scale, boots-on-the-ground, militaristic, authentic experience that Call Of Duty is known for, this game delivers it in a big way.”

Wat betreft de toekomst van Call of Duty, daar vertelde Hirshberg niet heel veel over. Hij vertelde wel dat men genoeg sub-franchises heeft om voldoende variatie in locaties en tijdperiodes te kunnen blijven bieden binnen Call of Duty.

“we have proven sub-franchises, time periods and areas to play in that I think give us a lot of variety.”