Respawn Entertainment is ontstaan nadat Jason West en Vince Zampella bij Infinity Ward vertrokken door een geschil met Activision. Hun nieuwe studio ging de samenwerking met Electronic Arts aan en bracht ons tot op heden twee games, namelijk Titanfall en Titanfall 2. Hoewel die laatste niet het commerciële succes werd als gehoopt, ziet EA veel toekomst in de studio en franchise.
EA heeft bekendgemaakt dat ze Respawn Entertainment hebben gekocht en dat niet voor een schijntje. Het totale bedrag van de aankoop kan oplopen tot 455 miljoen dollar. Een gedeelte hiervan wordt gelijk betaald ($151 miljoen), een gedeelte op langere termijn ($164 miljoen) en als laatste is er nog een gedeelte ($140 miljoen) dat enkel uitbetaald wordt als bepaalde mijlpalen bereikt worden.
Met dit nieuws werd ook bekend waar Respawn op dit moment mee bezig is. Niet geheel verrassend werken ze aan een nieuwe titel in de Titanfall franchise, maar ook zijn ze bezig met een game in het Star Wars universum en als laatste werken ze nog aan een nieuwe VR-ervaring.
Hieronder hetgeen Andrew Wilson, CEO van Electronic Arts, en Vince Zampella, CEO van Respawn Entertainment, over deze nieuwe stap te zeggen hadden.
Andrew Wilson
“We’ve seen firsthand the world-class caliber of Respawn as a development studio with incredible vision, deep talent and an inspiring creative mindset. Our longtime partnership is grounded in a shared desire to push the boundaries and deliver extraordinary and innovative new experiences for players around the world. Together, we’ve brought this to life in the Titanfall franchise, and now with the Respawn team joining EA, we have exciting plans to accomplish even more amazing things in the future.”
Vince Zampella
“We started Respawn with the goal to create a studio with some of the best talent in the industry, and to be a top developer of innovative games. We felt that now was the time to join an industry leader that brings the resources and support we need for long term success, while still keeping our culture and creative freedom. EA has been a great partner over the years with Titanfall and Titanfall 2, and we’re excited to combine our strengths. This is a great next step for Respawn, EA, and our players.”
Meer Titanfall? Nice, ik vond het wel een goeie leuke shooter met veel gratis updates. Ik zeg kom maar door.
Titanfall 3: The rise of the lootbox microtransaction monster.
Nah, ze kunnen beter met een nieuwe game komen i.p.v. Call of Titanfall…
@Titer_0344: hahahahahahaha zoiezo 10 punten
Nou we weten gelijk hoe het gaat aflopen met deze ontwikkelaar
Vind je het gek dat het geen succes was als ze het tegelijk uitbrengen met die walgelijke Battlefront 1? Titanfall 2 is echt een belachelijk goede game en het zit voor altijd in de schaduw van BF1. Zonde. Wat een slechte spel was dat ook nog eens zeg. Als ex COD en BF fan kan ik gerust zeggen dat beide series nu gewoon dood zijn. TF is de nieuwe King en nu maar hopen dat EA het niet gaat verpesten net als hoe ze Battlefrieldt hebben verpest.
@Nasislike:
En nu weer terug naar de klas, kleuter
@Dippiedoe: betwijfel ik dit zijn bekende namen die op naam alleen al verkoopt
Ah Titanfall 3 wordt dus een schooter met noobfriendly gunplay. Ieder schaap moet het kunnen spelen. 😉
Dus binnenkort wordt deze ook gesloten?
@188.206.104.xxx: Ik wou net zeggen XD
@Dippiedoe: nou en!
Tijd voor een nieuwe Medal Of Honor
@Nasislike:
Omdat jij het niet meet speelt zijn cod en BF dood?? Uiteraard want de hele franchise dreef alleen op jou aankopen hiervan….
R.I.P Respawn Entertainment
R.I.P Respawn Entertainment
Todat ze die studio weer gaan sluiten
Ik voorspel dat Respawn binnen een jaar of twee opgeheven wordt en EA heeft weer een paar goede IP’s binnen om te verzieken met hun pay2win model.
Voorbeeld: Visceral Games… Kwamen met het geweldige Dead Space 1 en 2 tot EA ze overnam en Dead Space 3 flopte (introductie micro transacties).
Hopelijk krijg ik geen gelijk maar ik vrees het ergste…
Daaaaag gratis dlc in titanfall
Titanfall 2 was zo hard!
wat klopt er niet aan deze zin? while still keeping our culture and creative freedom