Star Wars Battlefront II ligt momenteel hevig onder vuur, dit allemaal vanwege de microtransacties die de game bevat. Nu zijn microtransacties op zich geen ramp, maar bijvoorbeeld heroes in de game zijn expres dermate duur gemaakt qua credits, dat je 40 uur moet spelen om dit op de normale manier te kunnen unlocken. Ruim 40 uur spelen voor één hero is natuurlijk buiten proporties en EA lijkt dit zelf ook door te hebben gehad.

De recensie exemplaren van de game, die gespeeld konden worden op een besloten evenement in Zweden, bevatte namelijk andere waardes. In plaats van 60.000 credits, wat een hero in de normale game kost, was dit bij het review exemplaar slechts 10.000 credits. Dat betekent dat men slechts enkele uren hoefde te spelen voor een nieuwe hero, in plaats van de nu vastgezette 40 uur.

De recensie exemplaren reflecteren dus niet de daadwerkelijke game en kunnen dus uiteindelijk voor misleidende reviews zorgen. EA’s reactie op Reddit over het extreem pushen van microtransacties die gebruikers credits laat kopen, is momenteel de laagst gewaardeerde reactie op Reddit aller tijden.

Star Wars Battlefront II.. what a mess of a Lootbox/microtransactions game..
And don´t expect Reviews to reflect that..
A locked Hero costs 60.000 credits in the final version right now.
But reviewers played a version where they cost 10.000.

https://youtu.be/_62LZwBhhEY