De release van de Digital Deluxe Edition van Star Wars Battlefront II is vandaag en dus komt er beetje bij beetje meer over de game naar buiten. De afgelopen dagen is het al behoorlijk hectisch geweest omtrent de game, wat allemaal begon met te hoge prijzen om microtransacties te pushen eindigde in de minst gewaardeerde Reddit-reactie ooit. EA heeft inmiddels laten weten naar de feedback te hebben geluisterd en schroefde vannacht het aantal vereiste credits voor heroes met 75% terug.

Nu is er echter weer wat nieuws naar buiten gekomen omtrent de game, jammer genoeg opnieuw negatief. De Arcade modus in Star Wars Battlefront II limiteert namelijk het aantal credits dat je kunt verdienen. Dit blijkt uit een post van Game Informer’s eindredacteur op Twitter. Wanneer je vijf uitdagingen voltooid hebt in de Arcade modus, word je beperkt in het verdienen van credits. Je krijgt daarna nog 0 credits per match die je speelt en om weer credits te kunnen verdienen, dien je 14 uur te wachten.

Alhoewel de heroes dus goedkoper zijn geworden, zijn er wel beperkingen voor het verdienen van credits. Op deze manier maakt men grinden met in ieder geval de Arcade modus onmogelijk, aangezien er een tijdklok op het verdienen van credits zit.

Timers in games is iets wat je in mobiele apps verwacht tegen te komen die een freemium of ad-based verdienmodel hanteren. Voor full-priced games daarentegen is het wat ongebruikelijk en het komt nauwelijks voor.

Het aantal negatieve berichten omtrent Star Wars Battlefront II valt ook EA op. Zo zijn er nu meldingen dat EA de aanvraag voor een terugbetalingen heeft weggehaald in EA Origin.