Met de komst van FIFA 18 in september is binnen Ultimate Team tevens een nieuwe modus toegevoegd, namelijk die van Squad Battles. Hierin neem je het iedere dag tegen vier verschillende AI gestuurde tegenstanders op, waarvan de teams zijn gebaseerd op die van andere FUT-spelers. Aan het einde van iedere week komt er een ranglijst en hoe hoger je eindigt, hoe groter de beloning is van die week.

Om zeer hoog te eindigen dien je de AI op standje Legendary/Ultimate iedere keer weer met minimaal vijf doelpunten verschil te verslaan. Voor velen is dit een onmogelijke opdracht, maar een paar slimme mensen hebben hier een exploit voor gevonden. Zo speelden ze zelf met enkele laag geklasseerde bronzen kaarten met een lage strength, om vervolgens de bal af te schermen en de tegenstander rode kaarten aan te naaien. Vervolgens was het kat in ’t bakkie.

Voor de mensen die gebruik maakten van deze exploit is er nu slecht nieuws, want met de patch die gisteren is verschenen is dit probleem verholpen. Squad Battles is nu weer eerlijk te spelen voor iedereen, totdat de volgende exploit zich aandient.

Removed the chance for the CPU AI controlled player to receive a second yellow card when trying to push or pull an opponent, with the exception of an attacker who is through on goal and 1 on 1 with the keeper.

  • This has no impact on human controlled players.

To better explain this change we wanted to provide some additional context around how the CPU team plays the game.

  • The CPU plays the game as you would, limited by the same input restrictions as a human player is.
  • This means that the CPU team has an active player, just like you do, which we call the CPU AI controlled player.
  • A CPU AI controlled player exists in the following circumstances:
    • On a team with no human players.
      • For example, the CPU controlled team in Squad Battles.
    • On a team with human players who are all locked to specific players, that also has CPU teammates.
      • For example, a Pro Clubs team, with less than 11 human players, with no ANY player.
  • A CPU AI controlled player does not exist in the following circumstances:
    • On a team with human players who are not locked to specific players.
      • For example, a team in FUT Champions.