Ghost Recon: Wildlands ontving onlangs geheel gratis een PvP modus onder de noemer ‘Ghost War’. Deze uitbreiding werd door Ubisoft al voor de release van de game beloofd en ze hebben woord gehouden. Daar zal het echter niet bij blijven, want de uitgever heeft nog meer content voor de shooter aangekondigd.

Sterker nog, ze hebben een compleet nieuw contentplan onthuld. De eerste update van dit contentplan is nu live en voegt een nieuwe modus, klasse en maps aan de game toe. Deze nieuwe modus is Uplink, waarin teams een accesspoint moeten hacken die zich op een centraal punt op de map bevindt. Het andere team moet dit ook doen en degene die als eerste is, die wint.

De nieuwe klasse die is toegevoegd is ‘Disruptor’ en deze klasse heeft de mogelijkheid om de HUD van tegenstanders te beïnvloeden zodra ze te dichtbij komen. Het is een beetje vergelijkbaar met de jammers die je in de uitbreiding Fallen Ghosts trof.

De Uplink modus heeft vier eigen maps en dat zijn de onderstaande. Tevens voegt de update twee nieuwe maps toe aan de gewone Ghost War modus, die nu Elimination heet.

Uplink maps

  • Warehouse
  • Oil Rush
  • Burnout
  • Sub Factory

Ghost War maps

  • Cartel Depot
  • Farm Town

Als laatste hebben we hieronder nog een overzicht van alle aanpassingen en verbeteringen die de laatste update eveneens naar de game heeft gebracht.

PvP fixes

  • Fixed an issue where the name and description for the Thermal Vision Perk were incorrect.
  • Fixed an issue where the weapon icon was missing in the kill log for P12 (Scout Class), P45T (Artillery Class), and 5.7 USG (Tank) pistols.
  • Fixed an issue where the Aim Assist would reset to ON at the beginning of every round.
  • Fixed an issue where the aiming and damage UI circle of the Mortar drone was not shown on the surface of the water.
  • Fixed an issue where the medic drone mark remained active on the HUD for all other classes with a drone in bag.
  • Fixed an issue where the enemy sound marker was not showing on the tacmap when spectating.
  • Fixed an issue where the suppression bubble of the first player would shield other players behind him in a line.
  • Fixed an issue where the maximum ping distance shown in spectate mode was limited to 148 m.

    Balancing

  • Recruit: The drone has been removed from his loadout.
  • Tech: Increased HP by 30%.
  • Pointman: Increased HP by 10%.
  • Sniper: Removed mines and reduced damage; Assault Classes will need two body shots.
  • Enforcer: Made it possible to change his weapon’s scope.
  • Ranger: Increased stamina by 50% and increased effectiveness of PSG submachine gun.
  • Sentinel: Improved interface to make tracking easier.
  • Diversionist: Increased drone’s battery.

    Maps

  • Quarry: South spawn point has been moved forward and more cover has been added.
  • Dust Town: Streamlined the map layout and removed part of the map that was too easy to defend.
  • Coca Farm: This map has been temporarily removed from quickplay rotation. It’s still available in Custom Match.

    Weapons

  • Most classes can now choose their handguns from a wider selection.
  • Alternate scope attachments have been added.
  • Removed the damage reduction from having a suppressor equipped.
  • Ability to holster weapons have been removed.

    Other improvements

  • Leaving ongoing matches will now result in time-out penalties.
  • Matchmaking was tweaked so that beginner players have better chances to encounter appropriate opponents.
  • Reduced the amount of XP required to reach each level so players will progress quicker. Some issues related to the functionality of the progression UI have also been fixed.

    Ghost Recon Network

  • New statistics has been introduced to integrate the new features (Uplink mode and Prestive level)
  • A new slider on the dashboard page will give a better overview on our news.

Hetgeen hierboven staat is een korte samenvatting van de algehele changelog. Voor meer specifieke details kan je hier terecht.