Vorige maand verscheen The Elder Scrolls V: Skyrim VR voor de PlayStation 4 en dit bleek een baanbrekende game te zijn voor PlayStation VR, zoals je ook in de special van mijn collega Gaston kunt lezen. Het gebruik van PlayStation Move controllers zorgde voor nog wat extra immersie, maar kwam ook met enkele gebreken.
Ondertussen is patch 1.02 voor de game verschenen, waarmee Bethesda een aantal opties toevoegt voor de Move controllers en ook wat bekende bug fixes levert. Een lijst van toevoegingen en aanpassingen kun je hieronder terugvinden.
Patch Notes 1.02
NEW FEATURES
- Added smooth rotation option with PS Move controllers
- Added rotation speed for smooth rotation
- Added option for crosshairs when using PS Move controllers for spells
BUG FIXES
- Removed the auto-unsheathing when raising your shield hand when weapons are sheathed
- Fixed an issue with 2-handed weapons in left hand mode
- Made adjustments to blocking and bashing so that it now works correctly with 2-handed weapons and 1-handed weapons with no secondary weapon equipped
- Improved feedback for blocking
- Improved feedback for getting staggered
- Improvements to Eagle Eye
- Improvements to setting targets for summon spells
- Fixed an issue where your follower or other NPCs would block UI
- Fixed an issue where the training menu would not be in the right place
- Improved directional power attacks
- Stats menu will update without having to restart the game
- Other bug fixes and minor improvements
Skyrim wordt wel compleet uitgemolken tot de laatste cent. Zag VR gameplay bij Gamekings, maar was niet geïmponeerd.
Ik zit al tijden te wachten om een aankondiging voor een nieuwe titel met een nieuwe engine. Ben bang dat wanneer ze hier mee aankomen, ik allang ben afgehaakt.
Februari kan Kingdome Come Deliverance hopelijk het gat opvullen.
@213.206.222.xxx: en nog werkte de move niet goed… moet weer via een patch verholpen worden terwijl ze alletijd hebben; Het spel is al 7 jaar af… man man man
@84.104.50..xxx: zeur niet zo
Bethesda is de eerste die het aandurft om een volledige game in psvr uit te brengen. En jah we hebben al zoveel editions zien passeren van skyrim. Maar vind wel als er 1 game recht heeft op vr edition dan is skyrim dat wel.
Was eerst ook sceptisch over skyrim vr maar ik heb hem toch gekocht. Inmiddels vele uren verder heb ik hem platinum behaald. 😉 en vind dit dus ook een waardige vr title.
@84.104.50..xxx: ben je wel lekker pik? Een spel dat al op ps3 te spelen was(alleen met controller), uitbrengen naar de ps4 VR. Denk je dat zo’n klus met een scheet volbracht is?
@62.58.92..xxx: gast, de basis is er al 7 jaar. Ga jij maar lekker skyrim lurken
Kan ik dan nu eindelijk een emmer over het hoofd van NPC’s plaatsen en de hele woning leeg roven totdat ik niet meer kan lopen door het gewicht? Binnenkort maar even testen
Skyrim is een heel andere ervaring geworden. Wat een zuurpruimen hier zeg, en dan ook nog een oordeel over vr game hebben terwijl je alleen gameplay hebt gezien op een tv scherm? Come on, dat weet je niet waar je het over hebt. Prima als je niet nog een keer door heel Skyrim heen wilt banjeren en wacht op TES VI maar voor mij alle lof aan Bethesda voor vr titels als Skyrim en DOOM. DIt zijn de ontwikkelaars die nodig zijn om de PSVR tot een succes te maken. En Skyrim VR is een topervaring, ook al is het de vierde keer (360, PS3, PS4 en VR) dat ik moet grinden om de thieves guild weer in glorie te herstellen.
@84.104.50..xxx: Dus omdat de basis er al was moet het toevoegen van VR vlekkeloos gaan?
@Calhoun84: amen!