Eerder kon je hier al de nieuwe developer diary bekijken van Beyond Good & Evil 2 en dankzij een livestream weten we nog iets meer. Ubisoft bevestigde in de livestream onder andere dat Beyond Good & Evil 2 inderdaad een prequel is tot het eerste deel. Ook gaf men aan dat het team sinds de onthulling op de E3 eerder dit jaar inmiddels verdubbeld is in het aantal werknemers.

Beyond Good & Evil 2 is een belangrijke game voor Ubisoft, met name vanwege het feit dat de game al jaren af en aan in pre-productie zat. Dit wil Ubisoft natuurlijk niet weer laten gebeuren en dus zitten er nu een hele hoop mensen bovenop, zodat er ook daadwerkelijk voortgang wordt geboekt.

Het team werkt momenteel hard aan het bouwen van een ‘echte, levendige stad’. Verder had men niet heel veel te vertellen over de ontwikkeling, behalve het feit dat de engine de hemel in geprezen wordt. Deze ondersteunt namelijk soepele transities van in kleine huisjes naar een enorm uitzicht over de stad met een gigantisch ruimteschip erboven.

Als laatste kwam in de livestream nog het onderwerp van multiplayer aan bod. Erg veel wilde men hier niet over kwijt, behalve dat senior producer Guillaume Brunier vertelde dat een deel van het verhaal door jou zelf vertelt zal worden terwijl je vrienden ontmoet en samenspeelt. Dit zou dus kunnen wijzen op een potentiële coöp multiplayer of iets totaal anders, maar het klinkt in ieder geval als een multiplayer.

Verdere informatie over de game is voor nu nog even afwachten, maar Ubisoft lijkt in ieder geval al meer open te zijn dan bij de vorige aankondiging, die op niets uitliep.

“a part of the story will be the story you tell as you meet and play with friends”.