http://playsense.nl/plaatjes/img_4c8e4021a63d6.jpg

Play, Create, Share. Dit was het principe waar LittleBigPlanet een nieuw tijdperk inluidde. Namelijk het tijdperk van de content gemaakt door de spelers. De gamers creëeren hun eigen levels, maken hun eigen muziek of stellen zelf de regels op. Dit bleek, totaal onverwacht, een groot succes waarop een hoop games willen meeliften.

Zo ook het nieuwe deel in de Motorstorm franchise genaamd Apocalypse. Dit 3D-avontuur laat de koude polen of tropische jungles achter zich en verplaatst zich naar de stad. Niet zomaar een stad, maar een stad op het moment van een aardbeving, waardoor men kan denken aan omvallende wolkenkrabbers en exploderende appartementen.

De mannen achter Motorstorm: Apocalypse vonden het een goed idee om spelers hun eigen regels voor races op te laten stellen. De mogelijkheden zijn erg uitgebreid, waardoor de racers telkens een andere strategie moet bedenken. Men kan bijvoorbeeld instellen dat beide auto’s ontploffen bij een botsing, waardoor voorzichtigheid geboden is.

We zien Motorstorm: Apocalypse waarschijnlijk in februari volgend jaar.