Vorig jaar kondigde Milestone een motorcross game aan genaamd Monster Energy Supercross – The Official Videogame. De game moet over iets meer dan een maand uitkomen en in aanloop naar de release heeft de ontwikkelaar weer een nieuwe video vrijgegeven.
Deze keer gaat het om een developer diary. In deze video wordt meer verteld over het grafische aspect van het spel. Milestone heeft zelf vier regels opgesteld als het gaat om de ontwikkeling van de visuals. Deze regels worden in de video hieronder verder toegelicht met beelden, maar de vier regels luiden als volgt.
- Rule 1 – “Get Real”: Innovative tracks and prestigious stadiums are authentically recreated using photogrammetry for maximum realism.
- Rule 2 – “Face First”: If the tracks and stadiums are real, then the elite athletes must be real too: all riders’ faces are rendered using our 3D scanning system.
- Rule 3 – “Building Heroes”: An authentic experience is made possible thanks to the realistic presentations of tracks, riders and podiums for a truly immersive Supercross experience.
- Rule 4 – “Be There”: Advanced techniques, combined with a dynamic 3D menu and astonishing artistic polish, make the gamer feel like a real Monster Energy Supercross champion who is ready to “Enter The Arena.”
Monster Energy Supercross – The Official Videogame komt op 13 februari uit voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.
Ik zou graag een keer en Baja motocross spel zien, zoals in motocross madness vroeger.
Ik las milestone en ben gelijk gestopt, nee dank je wel geen milestone games voor mij
Dat schreeuwerig Amerikaans toontje dat ik het tof MOET vinden is behoorlijk aanwezig in deze.
Dat ze zo erg nadruk leggen op het grafische gedeelte van dit spel is merkwaardig, omdat het er grafisch niet echt bijzonder ‘mooi’ uitziet. Dan zal het niet veel om het lijf hebben. Helaasch, want crossen in een gore bak blubber zou in essentie toch leuk moeten zijn?