Loot boxes, het is momenteel misschien wel het meest controversiële onderwerp als het om games gaat. Er is nogal wat negativiteit over loot boxes en zeker in een game die zich ook nog gedeeltelijk richt op multiplayer kan het soms flink ten koste gaan van balans en uiteindelijk ook het plezier.
Gelukkig heeft iedereen die uitkijkt naar Monster Hunter World niets te vrezen als het hier om gaat. Ryozo Tsujimoto, de producer van Monster Hunter World, heeft namelijk bevestigd dat de game geen loot boxes bevat.
De reden is volgens Tsujimoto heel simpel. Loot boxes zouden volgens de producer namelijk de balans verstoren, zelfs ook in Monster Hunter World, dat om coöp multiplayer draait. Hierdoor speel je dus niet tegen, maar met andere spelers, maar dat is volgens de ontwikkelaar geen excuus.
“This is a co-op game and you’re going out in up to four-people parties. The idea is that there’s a harmony in the four players going out and you’re going to get on well together. If you feel someone hasn’t earned what they’ve got or they’ve got a better weapon just because they paid for it and you worked for yours, that creates friction.
Even in a co-op game where it’s not pay-to-win, because we’re all on the same team, it’s like you didn’t earn that or you’ve got it and don’t know how to use it. We don’t want that for Monster Hunter. There are absolutely no plans, it’s not in the game where you can get your random crate or random loot box and get a great item or great weapon. None of the stuff that affects the gameplay is even paid for; it’s all cosmetic, just stuff that’s a bit of fun.”
Daarnaast is het volgens de producer ook een stuk leuker om strategieën aan te leren en daardoor beter te worden, dan om simpelweg geld te besteden om betere items vrij te spelen.
“Even when you get to a certain wall and you’re like ‘OK, I’m 10 hours in, I suddenly have a monster I can’t beat’, it’s not about ‘well I’ll just throw a bit of money in and I’ll get better gear to do it. What we want you to do is go back to your house and be like ‘well, I’ve been using the great sword, maybe I need to use the dual blades for this monster.
We want you to go in and, through gameplay, find out what’s causing you to hit this hurdle and figure it out. Whenever you get over that hurdle by yourself, it’s such a great feeling, why would we let you skip that just to make a bit of extra money? It doesn’t make any sense. There’s no way we would interrupt that flow.”
“Daarnaast is het volgens de producer ook een stuk leuker om strategieën aan te leren en daardoor beter te worden, dan om simpelweg geld te besteden om betere items vrij te spelen.”
En
“We want you to go in and, through gameplay, find out what’s causing you to hit this hurdle and figure it out. Whenever you get over that hurdle by yourself, it’s such a great feeling, why would we let you skip that just to make a bit of extra money? It doesn’t make any sense. There’s no way we would interrupt that flow.””
Vanzelfsprekend. Dat dit niet het norm is is gewoon triest eigenlijk. Toch wel goed van ze. Ik houd niet van coöp in sommige genres, maar ik ga em toch wel halwn denk ik. Ziet er wel gelikt uit
Zo hoort het ook! Prima zaak, en uiteraard belachelijk dat dit gezegd moet worden.
Goed van ze. Het zou fijn zijn als de statistieken zouden aantonen dat games zonder microtransactions meer geld opleveren op de langere termijn, dat is het enige wat het tij zou doen keren. Ben bang dat dit niet het geval is.
Man dit is nieuws van 2017 toen EA zwaar onder vuur lag. Beter komen jullie met meer up to date nieuws zoals bijvoorbeeld de aankondiging van Kirin een oude vertrouwde Elder dragon die zojuist subtiel aangekondigd is op een Japanse reclame
Jammer..
@62.140.132.xxx: makkelijk star wars battlefront 2 was prima zonder lootboxes en als nog is het winstgevend. Het rare ook is in Gamemania in Hoofddorp is SW2 uitverkocht wat ik helemaal niet snap