In december eind vorig jaar kwam noclip met een uitstekende documentaire over Guerrilla Games en Horizon: Zero Dawn. Deze documentaire is samengesteld door middel van diverse losse interviews en natuurlijk beelden van de studio, ontwikkelprocessen en meer.
Lang niet alles van de losse interviews hebben de uiteindelijke documentaire gehaald, waardoor noclip deze nu als losse video’s online publiceert. Zo werd onlangs al het interview met John Gonzalez – de schrijver van Horizon: Zero Dawn – gepubliceerd, nu is het interview met Matthias de Jonge aan de beurt.
Hij was de game director van Horizon: Zero Dawn en in het losstaande interview dat noclip met hem had, vertelde hij over allerlei zaken die de uiteindelijke game niet hebben gehaald. Zo was er op een gegeven moment een werkende coöp, maar dat heeft Guerrilla niet doorgezet. Dit omdat anders 50% van de features die ze graag in de game wilden zien geschrapt zouden moeten worden.
Ook dacht men na over een fast-travel systeem waarbij je Aloy zag rennen over de map naar de bestemming. Je zou Aloy dan vanuit een soort jet vanuit de lucht bekijken, maar tijdens een playtest bleek dat mensen het te lang vonden duren, waardoor het niet echt snelreizen was.
Dat en meer leuke feiten in de video hieronder, die net zoals de documentaire en het interview met Gonzalez, het bekijken waard is.
Hou van deze game. Wildlands ook al klaar nu, hopelijk komt er nog meer fraais uit onze hoofdstad dit jaar.
@217.169.235.xxx:
Frozen Wilds bedoel je. Wildlands is Ghost Recon. 😉
Ben ook net klaar met FW, héél tof.
Binnenkort maar even die complete edition aanschaffen. Ben benieuwd
Kut spel 1e klas xD
@143.179.106.xxx: zeer de moeite waard
Ik vind/vond Horizon: Zero Dawn geen ene reet aan. Kon er maar niet inkomen. De setting, de characters, de wapens, de mechanics, het doet me gewoon niks. Ik zie hoe mooi het spel is, maar meer dan dat doet het niet bij mij. Ik hoop dat Guerilla games zich weer op een Killzone achtig iets gaat storten als volgend project…
@192.33.238.xxx:
ieder zijn smaak, ik vond juist de hele setting / verhaal /gameplay van HZD geweldig, en Killzone helemaal niks.
Horizon: Zero Fun
Gelukkig hebben ze dat co-op idee aan de kant gezet..
@217.105.178.xxx: 100% gelijk.
@Graaier: Horizon: Hero Fun!
Heerlijke game, net met de expansion pack bezig.
@Graaier: thanks Nick
Briljante game, waanzinnige graphics en way better dan Killzone… In my opinion. Ik had graag een Coop modus gezien in het spel. Al is 50% van de features daarvoor inleveren wel een erg groot offer. Het zou het spelen van het spel gezelliger kunnen maken.
@2a02:a452:6aea:1:dd65:9b51:317e:9.xxx: Inderdaad, features schrappen had geen keuze geweest. Vindt de game prachtig in elk aspect. Maar, als ik in een online coop-omgeving rpg-achtig quests kan doen – al is het maar super basic met core elementen van de main game – zou ik die 50% best even kunnen missen en even niet met Aloy spelen.
Maar deel 2 zou ook leuk zijn 🙂 nog zat Al cores te gaan.