In de nieuwe uitgave van het Japanse tijdschrift Weekly Famitsu zijn er wat nieuwe details over het multiplayer aspect van Code Vein uitgelicht. Het idee ligt eigenlijk een beetje gelijk aan het recent uitgebrachte Monster Hunter World, in de vorm van een distress signal.

Wanneer je in de problemen zit, kan je een distress signal gebruiken om zo andere Code Vein spelers om hulp te vragen. Niet iedereen kan jou natuurlijk te hulp schieten, want er zijn wel bepaalde criteria afhankelijk van welke opdracht jij aan het uitvoeren bent. Vervolgens kan deze speler ervoor kiezen om even aan jouw zijde te blijven en samen wat opdrachten te voltooien in Code Vein.

Daarnaast zal je ook je eigen emotes kunnen maken door diverse gebaren en geluiden met elkaar te combineren. Deze kan je dan opslaan om later te gebruiken. Deze kunnen komisch zijn, maar ook nuttig door bepaalde tactieken uit te beelden voor jouw medespeler.

Code Vein lanceert ergens in 2018.

  • Multiplayer – Clear dungeons with other players alongside your NPC partner. If you send out a distress signal, a player who has met certain conditions can come to your rescue. The rescue player appears alone, but can travel with you as a party character alongside your NPC partner. Your NPC partner’s Gifts will also have an affect on the rescue player.
  • Communication – Create single emotions that combine gestures, stamps, and voices. You can save the emotions you create for later use. Use emotions to quickly communicate tactical intentions and player situations.