Kingdom Come: Deliverance is nu een paar dagen uit en Warhorse Studios is volop bezig met het oplossen van bugs en glitches. Rond de release waren update 1.01 en 1.02 beschikbaar, nu is ook update 1.03 beschikbaar gesteld.

Deze update is maar liefst 16GB groot en het pakt zoal het onderstaande aan. De lijst is wat kort, maar dat komt doordat de officiële changelog nog niet is vrijgegeven.

  • Stealth and Stealth Kills adjusted.
  • People now get dirty more gradually.
  • Additional quest bugs fixed.
  • Various optimizations.

Wellicht dat de ontwikkelaar snel de volledige lijst met fixes vrijgeeft, die zullen we uiteraard plaatsen.

De day-one patch, die al sinds vorige week beschikbaar is, woog ruim 20GB en deze nieuwe patch is ook weer aan de forse kant. Daar is nu echter een goede reden voor, namelijk dat de update huidige bestanden van de game vervangt.

Dat betekent simpelweg dat de update van 16GB allerlei bestanden bevat die de huidige op je harde schijf overschrijven. Het is dus niet zo dat de grootte van de game op je harde schijf per patch fors toeneemt, zo legde uitgever Deep Silver op ResetEra uit.

Niet heel erg efficiënt, maar dat is meer te wijten aan de CryEngine waar Warhorse Studios verder weinig aan kan doen.

“So, let me stop the rumor mill dead in its tracks before everyone continues jumping to conclusions. The way that I’ve been told that the engine works, is it takes the entire game and separates the PKG or ISO into 2GB archives. If during a patch you so much as alter a 1KB text file within any of these 2GB archives, then you need to reupload the ENTIRE 2GB portion. That beings said, this is a major patch that improves overarching mechanics throughout the game, so it touches almost all of these 2GB archives in the entire game build. Essentially you are having to redownload the game to replace the existing files. It shouldn’t stack them and inflate on your harddrive, but rather replace the previously downloaded build files.”