Kingdom Come

Alhoewel er heel veel aan te merken valt op Kingdom Come: Deliverance, is één van de grootste ergernissen toch wel het savesysteem. Zo zijn er een beperkt aantal gelegenheden die spelers kunnen gebruiken om hun spel op te slaan. Zo kun je een bepaalde mijlpaal behalen binnen de quest die je speelt, maar dit is niet altijd even handig.

De momenten van opslaan binnen een quest liggen soms uren uit elkaar, allesbehalve handig dus. Je zou immers maar een snuffelende hond hebben die met zijn neus de PS4 aantikt, of een kleine koter die graag alles wil aanraken. Je loopt met de game dus constant het risico flink wat progressie te verliezen en dat moet aangepast worden.

De aankomende patch gaat daar voor zorgen, want met de ‘Save and Exit’-functie kunnen spelers op elk moment het spel opslaan, zonder dat hier bepaalde items of situaties voor nodig zijn. Dat en meer wordt geïntroduceerd met patch 1.03, die ook de lockpicking en pickpocket mini-games aanpast.

Changelog patch 1.03

This is the patch we are currently working on. It hasn’t been released on any platform yet. It’s mainly focused on bug-fixing as we are studiously going through every player report, watching every stream we can and fixing all the bugs as fast as possible. But apart from these fixes, we are working on the following features: (Which is not guaranteed for delivery in this patch )

  • Save and Exit functionality
  • Lockpicking minigame controls improvement on controllers
  • Pickpocket minigame improvement
  • Alchemy recipe for respec potion
  • Many quest-related bug fixes