Als er één game is waar heel veel mensen al heel erg lang naar uitkijken, dan is het Kingdom Hearts III wel. Elke E3 en D23 Expo zien we weer fantastische trailers, maar jammer genoeg gaat dit ook altijd samen met het ontbreken van een releasedatum. Het is inmiddels al een paar jaar geleden dat de game werd aangekondigd en dus kun je wel raden dat dit een gigantisch project is voor Square Enix.
Tijdens de laatste D23 Expo in Japan, hebben Tetsuya Nomura en andere ontwikkelaars wat inzichten gedeeld over de ontwikkeling van de game. Dit deden zij in een interview met fansite KH13, dat je hier in zijn totaliteit terug kunt lezen.
Nomura vertelde in dit interview dat er heel veel progressie wordt geboekt met de game en dat mensen een betere versie zullen krijgen dan de preview footage die tot nu toe is getoond. Hij vertelde ook dat voornamelijk de gezichtsexpressies deze keer heel dynamisch en diepgaand zijn, zodat personages nog meer emoties kunnen tonen. Een ander noemenswaardig technisch hoogstandje is bijvoorbeeld het feit dat Rapunzel’s haar meebeweegt met de wind.
Ook komt in het interview naar voren dat de game het grootste ontwikkelteam van alle games heeft bij uitgever Square Enix. Dit toont al aan dat Kingdom Hearts III een gigantisch project is en dat Square Enix de game heel serieus neemt.
Een ander interessant detail vertelde hij verderop in het interview, namelijk over de grootte van de game. Volgens de ontwikkelaar is één wereld in Kingdom Hearts III eigenlijk net zo groot als één geheel vorig deel in de franchise. Daarbij gaf Tetsuya Nomura ook aan dat zijn favoriete wereld nog niet eens onthuld is, verwacht dus ook nog eens de nodige verassingen in de toekomst.
“The Kingdom Hearts is a bit different. One world is equivalent to one (previous) game, and the things to do for each world are vastly different. My favorite world has not yet been announced, so please look forward to it, too,”
Hoe ver men met de game is werd niet helemaal duidelijk, al noemde men hier en daar wel wat procenten over de verschillende componenten van de game. Dit vertaalt zich echter moeilijk naar een goed beeld van wanneer de game af en verkrijgbaar is, het is dus nog even afwachten.
“The background, among the ten worlds and other things that were being worked on, are divided into three major areas: the beginning locations, mid-level locations, and the final locations,” the KH13 report noted. “In the beginning locations, Monsters, Inc. and Toy Story are included, and are about 90% completed. Mid-level locations, including Tangled, are about 60 to 70% finished. The background team is probably the largest in Square Enix, and, in addition to the Osaka and Tokyo teams, there are orders being carried out by outsourced foreign company employees.”
Ps5 ofzo?
grotere levels hoeven niet altijd beter te zijn. Banjo Kazooie op de n64 had kleine maar perfecte levels, in Tooie waren die veel groter maar ook veel minder fijn om doorheen te moeten.
zin in!
Ik kijk er naar uit! De werelden van de vorige delen war soms wat aan de kleine kant… zeker voor een game anno 2018.
Maar 1 wereld even groot als een gehele KH2 game maakt de game wel heel erg groot!
Hoop dat het ruimte vliegen er weer in zit… hoewel dan wel wat makkelijker 😉
@PBJ85: De gummiships waren inderdaad heel erg leuk. Hoop er ook weer op 😀
laat kingdom hearts niet mijn ding
@89.200.4..xxx: wat een diepgaande reactie