Santa Monica geeft meer inzicht op de verschillende moeilijkheidsgraden van God of War


God of War verschijnt volgende week vrijdag en nu de release snel nadert, worden er steeds meer details vrijgegeven. Sony Santa Monica heeft nu iets meer inzicht gegeven op de verschillende moeilijkheidsgraden die de game kent. De moeilijkheidsgraden zijn wat anders ingericht dan je gewend bent, aangezien het meer is dan alleen minder health en sterkere vijanden.

Zo beschikt de game over een lage moeilijkheidsgraad waarin je vooral van het verhaal kan genieten zonder al te veel uitdaging. Een gebalanceerde ervaring is ook mogelijk, dat stelt je in staat om van het verhaal te genieten tegen een redelijke uitdaging. En zo gaat het lijstje door. Hieronder de vier opties op een rijtje.

  • Give Me A Story: lets you experience the story without too much of a difficult gameplay challenge. You won’t be taking a gondola to the top of the highest peaks in all the Norse Realms, but you will have a far greater margin for error in enemy encounters.
  • Give Me A Balanced Experience: is the mode we’d recommend most players start with. The name says it all. We’ve tuned it to deliver a balanced, challenging playthrough.
  • Give Me A Challenge: is harder and less forgiving. It is recommended for players who find action games extremely intuitive, and for confident long-time God of War series veterans who’ve beat past games on harder difficulties.
  • Give Me God of War: is the sort of thing reserved for people who wrestle polar bears in their undies. Maybe not quite that, but it’s the most difficult mode in the game. We haven’t just made you weaker or enemies stronger; we’ve looked at enemy behaviors and placements in encounters as well, tweaking everything to make it as threatening as possible. Best of all, you cannot change difficulties once you start a game on this mode, so if you suddenly realize you’re in way over your head, you’ll have to start a new game. Don’t be sorry, be better?

De game beschikt verder uiteraard over een aantal displays op het scherm die informatie als health, Rage en meer weergeven. Dat kan echter uitgeschakeld worden met de ‘Immersion’ modus, waardoor je de game speelt zonder additionele informatie op het scherm. Ook is het mogelijk de displays te customizen, zodat je enkel de voor jou noodzakelijke informatie ziet.

Boxshot God of War

God of War

Releasedatum:
20-04-2018
Genre:
Actie
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Ontwikkelaar:

6 reacties

  1. Anoniem -   
    84.241.218.xxx's avatar

    Jaaaaaaaa gelijk give me god of war mode!! Zin in!

  2.    3333 XP
    jimke1's avatar

    Ik speel altijd deze games op het moeilijkste graad dus deze ook een beetje uitdaging er in kijk er zo naar uit dat het maar vlug 20 april is .

  3. Anoniem -   
    85.149.79..xxx's avatar

    Give me God of War mode all the way, baby.

  4. Anoniem -   
    188.206.78.xxx's avatar

    Moet je voorgaande delen hebben gespeeld voor deze nieuwe? Heb namelijk nog nooit GOW gespeeld maar lijkt me erg vet

  5. Anoniem -   
    2a02:1812:112b:eb01:8570:482d:9ea:3.xxx's avatar

    @188.206.78.xxx:

    hoeft niet per se, het is een nieuw verhaal 😉

  6.    3333 XP
    jimke1's avatar

    Er gaat al een thropy lijst rond van de game weet niet dat het de echt is maar daar staat geen moeilijkheidsgraad thropy tussen dit wil zegen dat het een ge makkelijke platina gaat worden , als dit waar is vind ik het wel jammer al de andere games waren daarin een uitdaging . Sense kunnen jullie dit bevestigen

God of War infographic toont indrukwekkende statistieken
New Game+ voor God of War is vanaf nu beschikbaar
Concept-art toont dat God of War zich mogelijk in Egypte zou afspelen
New Game+ modus voor God of War verschijnt op 20 augustus