Hoewel God of War pas over een kleine week verschijnt, verliep eerder deze week al het embargo voor de game. Daarom verschenen er al veel reviews online en in veel recensies werd de grafische pracht van het spel van Sony Santa Monica geprezen. Maar hoe indrukwekkend is God of War in technisch opzicht nou eigenlijk echt?

Daarvoor zijn de technische analyses van Digital Foundry een erg goede indicatie. Inmiddels is de analyse van God of War uitgebracht. Hieruit blijkt dat de ontwikkelaars echt indrukwekkend werk hebben geleverd. Digital Foundry is namelijk lovend over hoe de game er uitziet en dan met name het oog voor detail dat Sony Santa Monica heeft.

Verder wordt er in de analyse nog gekeken naar het verschil tussen God of War op de standaard PlayStation 4 en op de PS4 Pro. Op de laatstgenoemde console kunnen spelers kiezen voor een modus waarin de native 1080p resolutie opgeschroefd wordt naar een 4K-resolutie door middel van de checkerboardtechniek. Kies je echter voor de performance-modus op de PS4 Pro, dan komt de grafische kwaliteit meer overeen met die op de standaard PS4 (en dat is al erg indrukwekkend) in ruil voor een hogere framerate.

Op de standaard PS4 en in de resolutie-modus van de PS4 Pro kent God of War een locked framerate van 30 frames per seconde. Her en der kan er nog wel een kleine framedrop zijn, maar dit is niets schokkends. Met de performance-modus op de PS4 Pro ligt de framerate uiteraard hoger, maar deze schommelt wel beduidend vaker. Soms wordt er een framerate van 60 FPS behaald, maar doorgaans ligt dit wel iets lager.

Tot zover de hoofdpunten uit de technische analyse van God of War door Digital Foundry. Check de onderstaande video voor de volledige analyse, waarin er veel meer uitgelegd en gedemonstreerd wordt. Wil je meer weten over God of War? Lees dan vooral onze review.