Epic Games is er klaar voor om Fortnite naar een hoger niveau te brengen, men heeft namelijk laten weten de game naar China te brengen. Een behoorlijke stap voor Epic Games, aangezien China niet zomaar te managen valt. Alhoewel gaming daar vooral op pc en mobile is, blijft China één van de grootste spelers ter wereld op het gebied van videogames. Dat betekent dus heel veel nieuwe spelers, mocht Fortnite ook in China populariteit gaan winnen.

De cartoony look en het lichte geweld van de game maakt het wat gemakkelijker voor Fortnite om de Chinese markt binnen te stappen. Verder bevat Fortnite geen politieke of racistische ondertonen, wat het mogelijk ook nog wat gemakkelijker maakt. De Chinese wet is immers behoorlijk streng en een game lanceren gaat er niet zomaar.

Concurrent PUBG maakte een deal met de Chinese uitgever Tencent om de game er te kunnen introduceren en aan te passen aan de lokale wetten. Epic Games, de uitgever van Fortnite, is echter voor 40% in het bezit van Tencent Games, dus ze krijgen ongetwijfeld alle hulp die ze kunnen gebruiken voor de lancering van Fortnite.